Audi A8 to luksusowa, reprezentacyjna limuzyna, a o wysokim prestiżu tego modelu świadczyć może fakt, że autem takim jeździ m.in. Kanclerz Niemiec Angela Merkel. Produkcja modelu A8 D2 odbywała się w latach 1994-2002, druga generacja A8 D3 to lata 2002-2010, zaś od 2010 roku w ofercie marki dostępne jest Audi A8 III. Cechą charakterystyczną Audi A8 jest napęd na obie osie oferowany już w standardowej wersji. Audi A8 występuje w wersji czterodrzwiowy sedan standardowej długości oraz w przedłużonej Long.
Zalety Audi A8 to duża ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów oraz świetne właściwości jezdne i doskonałe źródła napędu. Użytkownicy Audi A8 krytykują duże zużycie paliwa oraz zbyt słabą ich zdaniem widoczność. Konkurencja dla Audi A8, to głównie Mercedes klasy S, BMW serii 7, Lexus LS oraz Jaguar XJ.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Audi A8 Quattro z silnikiem benzynowym 3.0 TFSI 290 KM z automatem 8 Tiptronic (wszystkie wersje), dysponować trzeba kwotą co najmniej 344 800 zł, zaś silnikiem wysokoprężnym 3.0 TDI 250 KM 325 500 złotych. Mocniejszy diesel 4.2 TDI 350 KM kosztuje 403 900 zł, zaś podstawowa wersja Progresive Line Quattro z silnikiem 3.0 TDI 250 KM, to wydatek 320 200 złotych.