Porsche Panamera

Kategoria: Autosegment F
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 26-07-2012 r.

Porsche Panamera to samochód luksusowo-sportowy, mieszczący się na pograniczu segmentów F i G, czyli pograniczy klasy aut luksusowych i sportowych. Panamera to także pierwsza czterodrzwiowa limuzyna w ofercie niemieckiej marki, słynącej z produkcji aut sportowych. Porsche Panamera produkowane jest od 2009 roku.

Porsche Panamera, sportowa, luksusowa limuzyna, która zadebiutowała w 2009 roku, to zupełna nowość w ofercie marki. Porsche kojarzy się bowiem ze sportowymi autami i kabrioletami. Wyjątkiem do wprowadzenia Panamery był jedynie duży SUV Cayenne, opracowany wspólnie z Volkswagenem. Decyzja Porsche ma związek ze wzrostem zainteresowania klientów czterodrzwiowymi limuzynami sportowymi, jak np. Mercedes CLS.

Zalety modelu Panamera, to świetne osiągi i właściwości jezdne rodem z auta sportowego w połączeniu z czterodrzwiowym nadwoziem sedan, jak w luksusowej limuzynie, choć jest to raczej wielki, pięciodrzwiowy hatchback z uwagi na pokrywę bagażnika otwieraną wraz z tylną szybą.

Wady Porsche Panamera to stosunek jakości do ceny oraz wysokie zużycie paliwa i wysokie koszty serwisowania. Konkurencja dla Porsche Panamera, to głównie Mercedes CLS. W pewnym jednak sensie to auto mogłoby konkurować z Audi A8, BMW serii 7, Mercedesem klasy S, Lexusem LS oraz Jaguarem XJ.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Porsche Panamera z silnikiem benzynowym 3.6 300 KM ze skrzynią manualną, dysponować trzeba kwotą co najmniej 92 172 euro, zaś z automatem 7 PDK 96 503 euro (1 euro = 4,20 zł). Odmiana 4 z silnikiem 3.6 300 KM to koszt 102 302 euro, zaś mocniejsza 4S z silnikiem 4.8 400 KM, 125 225 euro. Porsche Panamera diesel 3.0 250 KM z automatem 8 Tiptronic S, kosztuje 139 917 euro, zaś ze skrzynią manualną 114 975 euro. Najdroższa odmiana Turbo S z silnikiem 4.8 550 KM kosztuje 200 392 euro.

Ceny używanych trzyletnich Porsche Panamera wahają się od 280 do 360 tys. zł. Duża część z niewielu oferowanych na rynku wtórnym aut, pochodzi z importu indywidualnego. Dwuletnie egzemplarze kosztują od 300 do nawet… 600 tys. zł (!).

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27572 )
Array ( [docId] => 27572 )

Array ( [docId] => 27572 )