Nissan GT-R to auto zaliczane do segmentu G, czyli klasy samochodów sportowych. Produkcja modelu GT-R rozpoczęła się w 2007 roku, zaś w ofercie japońskiej marki, Nissan GT-R zastąpił model Skyline GT-R R34. Nissan GT-R został bardzo dobrze oceniony na rynku i nagrodzony m.in. przez brytyjski magazyn Top Gear tytułem Supercar of the Year 2007.
Produkcja największego i najmocniejszego sportowego auta w ofercie Nissana, modelu GT-R, uruchomiona została w 2007 roku. Modelem GT-R wypełniono lukę, jaka powstała w ofercie Nissana po wycofaniu z produkcji najmocniejszej odmiany modelu Skyline w wersji GT-R R34. W 2010 roku Nissan GT-R przeszedł subtelny face lifting, na tyle nieznaczny, że trudnoi jest na pierwszy rzut oka rozpoznać takie auto.
Do głównych zalet Nissana GT-R, oprócz oczywiście niebanalnego, agresywnego stylu, zaliczyć można także dobre źródła napędu i właściwości jezdne. Minusem będzie stosunek jakości do ceny oraz słaba widoczność z wnętrza kabiny. Konkurencja dla Nissana GT-R, to: Porsche 911, Mercedes SL, Audi R8 oraz Lotus Evora.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Nissana GT-R w wersji Premium Edition z silnikiem benzynowym 3.8 550 KM z automatyczną skrzynią 6 GR6 i nadwoziem coupe, dysponować trzeba kwotą co najmniej 471 100 złotych. Limitowana odmiana Black Edition z silnikiem benzynowym 3.8 550 KM z automatyczną skrzynią 6 GR6, to wydatek rzędu 475 890 złotych.
Ceny używanych czteroletnich Nissanów GT-R z 2008 roku wahają się od 220 do nawet 350 tys. złotych, w zależności od przebiegu i stanu technicznego konkretnego egzemplarza oraz od źródła jego pochodzenia. Jako że auto zachęca zdecydowanie do sportowej jazdy. Trzyletnie auto z 2009 roku to koszt 250-290 tys. złotych. Dwuletnie Nissany GT-R kosztują od 270 do 300 tys. złotych./oprac.
PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl
Zobacz także: