Daewoo Tacuma to propozycja na rynku wtórnym dla osób poszukujących kompaktowego minivana w bardzo przystępnej cenie. Produkcja modelu Tacuma rozpoczęła się w 2000 roku i był to pierwszy model koreańskiej marki w segmencie K, czyli klasie minivanów. Nadwozie Tacumy zaprojektowało włoskie studio Pininfarina.
Daewoo Tacuma nie jest może minivanem tej klasy co Volkswagen Touran czy Renault Scenic. Jednak zadbane auto można kupić w przystępnej cenie, zaś jego eksploatacja nie powinna być bardzo uciążliwa dla portfela. Model Tacuma wytwarzany był w latach 2000-2008. Po upadku firmy Daewoo, model ten był dalej produkowany pod nazwą Chevrolet Rezzo. W niektórych krajach auto było już zresztą wcześniej znane jako Daewoo Rezzo. Tacuma korzystała z technicznych rozwiązań modelu Nubira, m.in. z silników oraz platformy podłogowej.
Rynowi konkurenci Daewoo Tacumy, to przede wszystkim kompaktowe minivany, jak m.in. Citroen Xsara Picasso i C4 Picasso/Grand Picasso, Renault Scenic/Grand Scenic, Opel Zafira, Toyota Verso, Ford C-Max i Volkswagen Touran.
Główne zalety Daewoo Tacumy, auta dość egzotycznego na polskim rynku, to na pewno dużo niższe ceny niż europejskiej i japońskiej konkurencji. Niskie ceny biorą się z niskiego prestiżu marki Daewoo, która zbankrutowała i ze złej opinii jakie mają auta tej marki. Tacuma oferuje jak to minivany, dużą ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów, dobrą ergonomię oraz korzystny stosunek jakości do ceny. Minusem auta jest duże zużycie paliwa oraz słabe wyciszenie, a także jakość tworzyw sztucznych użytych do wykończenia wnętrza.
Ceny używanych 10-letnich Daewoo Tacuma z 2002 roku wahają się od 4 do 12 tys. złotych. Można znaleźć auto z polskiego salonu, jednak większość aut sprowadzona została przez indywidualnych importerów. Ośmioletnie Daewoo Tacuma z 2004 roku, to wydatek rzędu 8-9 tys. złotych, zaś auta sześcioletnie z 2006 roku kosztują 13-15 tys. złotych.
oprac. PM na podstawie: Autocentrum, Otomoto.pl