Fiat Ulysse II

Kategoria: Autosegment K
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 29-09-2012 r.

Fiat Ulysse II to duży siedmioosobowy minivan, zaliczany do segmentu K, dziś oferowany tylko na rynku wtórnym. Fiat Ulysse to efekt współpracy włoskiego koncernu z francuskim PSA Peugeot Citroen, w ramach projektu o nazwie eurovan. W ramach włosko-francuskiej współpracy, wspólnie produkowane są vany: Lancia Phedra, Citroen C8, Peugeot 807 oraz opisywany Fiat Ulysse.

Jeśli ktoś potrzebuje dużego siedmioosobowego minivana, zaś stwierdzi, że np. Volkswagen Sharan to dla niego zbyt drogie auto, może zainteresować się włosko-francuską czwórką vanów. Jednym z nich jest Fiat Ulysse, produkowany od 2002 do 2010 roku. Produkowana od 2002 roku czwórka vanów, to już zresztą druga generacja, gdyż projekt eurovan realizowany był już w latach 1994-2002, gdy powstawały Fiat Ulysse I, Citroen Evasion i Peugeot 806. Pierwsza generacja vanów była jednak mocno spokrewniona z dostawczymi autami: Fiat Scudo, Peugeot Expert, Citroen Jumpy.

Konkurencja Fiata Ulysse, to Citroen C8, Peugeot 807 i Lancia Phedra oraz takie auta, jak: Chrysler Voyager (obecnie Lancia Voyager), Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy, Ford S-MAX i Renault Espace. Alternatywą mogą być także mniejsze, kompaktowe minivany, jak m.in. Volkswagen Touran, Renault Scenic/Grand Scenic, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso/Grand Picasso, Toyota Verso, Peugeot 5008 i Seat Altea.

 

Główne zalety Fiata Ulysse, to duża ilość miejsca w przedziale pasażerskim, duża ilość przestrzeni na bagaże, dobra widoczność i wysoki komfort podróżowania oraz atrakcyjne ceny. Na krytykę zasłużył sobie układ jezdny auta oraz zbyt słabe zdaniem niektórych użytkowników wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Ceny używanych 10-letnich Fiatów Ulysse II z początków produkcji w 2002 roku, wahają się od 10 do 19 tys. złotych. Dominują auta sprowadzone przez indywidualnych importerów, choć nie brakuje także aut kupionych w Polsce. Z uwagi na wiek, dużo aut ma jednak duże przebiegi i spory stopień zużycia. Ośmiolatki z 2004 roku kosztują 16-24 tys. złotych, zaś auta pięcioletnie z 2007 roku 25-28 tys. złotych.

oprac. PM na podstawie: Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27744 )
Array ( [docId] => 27744 )

Array ( [docId] => 27744 )