Ford Galaxy

Kategoria: Autosegment K
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 07-07-2012 r.

Ford Galaxy, to duży siedmioosobowy van, zaliczany do segmentu K. Produkcja Forda Galaxy I generacji rozpoczęła się w 1996 roku, zaś auto było „trzecim bliźniakiem” Volkswagena Sharana i Seata Alhambry. W 2006 roku w sprzedaży pojawiła się III generacja Forda Galaxy, opracowana już samodzielnie przez Forda, wykorzystująca elementy modeli Mondeo i S-MAX.

Pierwsza generacja Forda Galaxy, opracowana wspólnie z Volkswagenem, produkowana była w latach 1995-2000, zaś zmodernizowane Galaxy II wytwarzano w latach 2000-2006. Obie pierwsze generacje Forda Galaxy różniły się od Sharanów silnikami (Ford stosował własne jednostki napędowe), zaś z zewnątrz detalami, w postaci np. kształtu reflektorów.

Po latach doszło jednak do „rozwodu” i w 2006 roku do sprzedaży wszedł Ford Galaxy III generacji, zaprojektowany do pewnego stopnia według fordowskiego stylu Kinetic Design, będący już samodzielną konstrukcją Forda. Nowy Ford Galaxy III technicznie więcej wspólnego ma już więc z Fordem Mondeo i bazującym na nim minivanem Ford C-MAX.

Użytkownicy Forda Galaxy, cenią swoje auta za gigantyczne możliwości przewozowe. Przestrzeni dla kierowcy i pasażerów jest tutaj niezależnie od generacji naprawdę dużo, dobra jest też widoczność z kabiny we wszystkich kierunkach. Wnętrze auta można dowolnie aranżować poprzez wyjmowanie lub ustawianie foteli na rożne sposoby. Użytkownicy Forda Galaxy narzekają na zbyt słabe wyciszenie kabiny w autach I i II generacji oraz na mało wydajne wentylację i ogrzewanie.

Konkurentami rynkowymi Forda Galaxy są duże minivany, jak m.in.: Renault Espace, VW Sharan, Seat Alhambra, Ford S-MAX, Chrysler Voyager, ale także mniejsze kompaktowe minivany, jak: Volkswagen Touran, Toyota Verso, Renault Scenic/Grand Scenic, Opel Meriva, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso, Citroen Xsara Picasso, Peugeot 5008, Seat Altea/Altea XL.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Forda Galaxy w wersji wyposażenia Trend z silnikiem benzynowym 2.0 Duratec 145 KM, dysponować trzeba kwotą co najmniej 107,5 tys. zł. Za Galaxy Trend z silnikiem benzynowym 1.6 EcoBoost 160 KM zapłacimy 111,7 tys. zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDCi 115 KM, 115,7 tys. zł.

Ceny używanych 10-letnich Fordów Galaxy z 2002 roku, wahają się od 12 od nawet 22 tys. zł, w zależności od przebiegu, stanu technicznego i źródła zakupu auta. Dużo egzemplarzy zostało jednak sprowadzonych po wypadkach, zaś przebiegi są ogromne, bądź „skorygowane”. Starsze egzemplarze mogą mieć także problemy z korozją. 5-letni Ford Galaxy z 2007 roku, to koszt od 38 do 45 tys. zł, zaś trzylatki z 2009 roku kosztują od 45 do ok. 60 tys. zł.

oprac. PM na podstawie: Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27716 )
Array ( [docId] => 27716 )