Mazda 5

Kategoria: Autosegment K
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 07-07-2012 r.

Mazda 5 to kompaktowy minivan, zaliczany do segmentu K. Mazda 5 pierwszej generacji produkowana była od 2005 roku jako następca modelu Premacy. Model 5 opracowany został wspólnie z Fordem i Mazda 5 I generacji ma wiele wspólnego z Fordem C-MAX. W 2010 roku w salonach sprzedaży pojawiła się nowa, II generacja Mazdy 5.

Mazda 5 pierwszej generacji produkowana była w latach 2005-2010, jako następca modelu Premacy, choć w Japonii model o takiej nazwie nadal istnieje. Druga generacja minivana Mazda 5 weszła do produkcji w 2010 roku. Zarówno pierwsza, jak i druga generacja Mazdy 5, korzysta z wielu elementów kompaktowej Mazdy 3, a także z rozwiązań zastosowanych w minivanie Ford C-MAX.

Zaletami Mazdy 5, oprócz ogromnej ilości miejsca dla kierowcy, pasażerów i bagażu, są świetne silniki Mazdy. Dobre i żwawe źródło napędu ma jednak także swoje minusy w postaci dużego zużycia paliwa. Użytkownicy skarżą się także na zbyt słabe ich zdaniem wyciszenie kabiny pasażerskiej.

Konkurentami rynkowymi Mazdy 5 są kompaktowe minivany: Renault Scenic/Grand Scenic, Opel Meriva, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso, Citroen Xsara Picasso, Peugeot 5008, Seat Altea/Altea XL, Toyota Corolla Verso i Ford C-MAX oraz S-MAX. Z racji wymiarów i parametrów, Mazda 5 konkuruje także z kompaktami, jak: Renault Megane, Volkswagen Golf, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Skoda Octavia, Seat Leon, Toyota Auris, Honda Civic, Mazda 3, Fiat Bravo, Kia Ceed i Hyundai i30.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowej Mazdy 5 w podstawowej odmianie Comfort z silnikiem benzynowym 1.8 115 KM, dysponować trzeba kwotą od 73 200 zł. Wersja Exclusive z silnikiem benzynowym 2.0 150 KM kosztuje 83 200 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 115 KM 91 200 zł.

Ceny używanych siedmioletnich Mazd 5, z 2005 roku, wahają się od 23 do nawet 36 tys. złotych. Wszystko zależy tutaj bowiem od przebiegu auta jego stanu technicznego oraz źródła zakupu pojazdu. Dużo egzemplarzy pochodzi z indywidualnego importu, co niesie za sobą ryzyko zakupu auta powypadkowego i z dużym przebiegiem. 5-letnia Mazda 5 z 2007 roku, to wydatek od 30 do 45 tys. zł, zaś egzemplarze dwuletnie z 2010 roku kosztują od 40 do około 60 tys. zł.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Opinie czytelników

Dodawanie komentarzy tylko dla zalogowanych użytkowników

Polecane artykuły

Zobacz także

Statystyczna karta wypadków – wzór dokumentu

pobierz

Protokół powypadkowy – wzór dokumentu

pobierz

Rejestr wypadków przy pracy – wzór dokumentu

pobierz

Informacje świadka wypadku przy pracy – wzór dokumentu

pobierz

Polecamy

1341