Seat Altea

Kategoria: Autosegment K
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 08-07-2012 r.

Seat Altea to produkowany od 2004 roku kompaktowy minivan zaliczany do segmentu K. Altea to specyficzny minivan, zaliczany do grupy MSV, czyli sportowych vanów. Seat Altea zbudowany został na platformie Volkswagena PQ35, zaś jego projektantem był Walter de Silva. Altea w 2009 roku przeszła subtelny face lifting.

Seat Altea, to kompaktowy minivan, jednak z charakterem. W krótkiej wersji i po optycznym tuningu, potrafi wyglądać naprawdę dynamicznie. Wygląda jakby była wyższą wersją kompaktowego modelu Seat Leon. Altea występuje także w odmianie XL z przedłużonym tyłem, która wprawdzie nie występuje w wersji 7-osobowej, jednak z dużo większym bagażnikiem niż tradycyjna krótka wersja. Minivan Seat Altea występuje też w uterenowionej wersji Freetrack, która bazuje na dłuższej odmianie XL.

Użytkownicy Seata Altei chwalą dużą przestrzeń, jaką to auto oferuje kierowcy i pasażerom oraz świetny układ jezdny z twardym zawieszeniem, gwarantujący dobre trzymanie się drogi. Minusem Altei według jej użytkowników jest słabe wyciszenie i nie najlepsza widoczność, szczególnie w Altei XL. Konkurentami rynkowymi Seata Altei są głównie kompaktowe minivany: Renault Scenic/Grand Scenic, Opel Meriva, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso, Citroen Xsara Picasso, Peugeot 5008, Ford C-MAX oraz Toyota Verso. Z uwagi na wymiary i ceny, Altea konkuruje także z kompaktami, jak m.in. Renault Megane, Volkswagen Golf, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Skoda Octavia, Seat Leon, Toyota Auris, Honda Civic, Fiat Bravo, Kia Ceed i Hyundai i30.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Seata Altea w bazowej odmianie wyposażenia Reference z silnikiem benzynowym 1.4 MPI 85 KM, zapłacić trzeba co najmniej 57,2 tys. zł, zaś z doładowanym silnikiem benzynowym 1.2 TSI 105 KM 60 700 zł. Altea Style 1.4 TSI 125 KM dostępna jest za 73 100 zł.

Z kolei Altea XL w wersji Reference COPA z silnikiem 1.6 TDI 105 KM kosztuje od 69 300 zł, zaś podobne auto wyprodukowane w 2011 roku można jeszcze kupić za ok. 62 tys. zł. Najdroższa, uterenowiona odmiana Freetrack, z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI CR 140 KM z napędem na obie osie kosztuje ok. 103 tys. zł.

Ceny używanych 8-letnich Seatów Altea, wyprodukowanych w 2004 roku, wahają się od 18 do 25 tys. zł. Droższe są przy tym auta z Volkswagenowskim silnikiem TDI. Można znaleźć zarówno auta z krajowego rynku, jak i mnóstwo egzemplarzy z indywidualnego importu. Żeby stać się właścicielem 5-letniej Altei z 2007 roku, dysponować trzeba kwotą od 27 do nawet 45 tys. zł, w zależności od przebiegu auta, jego stanu technicznego oraz kilku innych czynników. Trzyletnia Altea z 2009 roku kosztuje od 37 do 52 tys. złotych.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Opinie czytelników

Dodawanie komentarzy tylko dla zalogowanych użytkowników

Polecane artykuły

Zobacz także

Wzór Polityki Bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych

pobierz

Regulamin ZFŚS na rok szkolny 2015/2016

pobierz

Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu

pobierz

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

pobierz

Polecamy

1341