Volkswagen Touran

Kategoria: Autosegment K
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 08-07-2012 r.

Volkswagen Touran to zaliczany do segmentu K, kompaktowy minivan. Produkcja modelu rozpoczęła się w 2003 roku, zaś auto o pudełkowatym kształcie, technicznie powiązane jest z kompaktowym VW Golfem. Touran w ofercie VW wypełnia lukę między podwyższonym Golfem Plus a dużym minivanem Sharan.

Volkswagen Touran, to jeden z popularniejszych w Europie, a także w Polsce, kompaktowych minivanów. Pierwsza generacja Tourana wytwarzana była w latach 2003-2010, zaś w 2010 roku do produkcji weszła II generacja modelu. Atutem Tourana są duże możliwości przewozowe i model ten jest dobrym pomysłem na auto dla rodziny z 2-3 dzieci, a nawet na taksówkę. Miejsca dla kierowcy i pasażerów oraz na bagaż, jest w Touranie naprawdę dużo, zaś ergonomii także nie można nic zarzucić. Użytkownicy narzekają jednak za słabe wyciszenie kabiny oraz na stosunek ceny do jakości (Touran jest drogi, a jednak komfortem i wykonaniem daleko mu do np. Passata).

Konkurentami rynkowymi Volkswagena Tourana są głównie kompaktowe minivany: Renault Scenic/Grand Scenic, Opel Meriva, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso, Citroen Xsara Picasso, Peugeot 5008, Seat Altea/Altea XL, Ford Focus C-Max oraz Toyota Corolla Verso. Touran z racji wymiarów i parametrów, konkuruje także z kompaktami, jak: Renault Megane, Volkswagen Golf, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Skoda Octavia, Seat Leon, Toyota Auris, Honda Civic, Fiat Bravo, Kia Ceed i Hyundai i30.

 

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego VW Tourana w podstawowej odmianie wyposażenia Trendline z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 140 KM, zapłacić trzeba 86 900 zł, co jest ceną sporo wyższą od cen konkurencyjnych minivanów. Z kolei z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI 140 KM i ksenonami, Touran Comfortline w 7-osobowej wersji, kosztuje aż 109 tys. zł.

Ceny używanych VW Touranów z 2004 roku wahają się od 2 do 28 tys. zł w zależności od stanu, wersji silnikowej i kilku innych czynników. Zawsze jednak diesel będzie droższy. Dużo aut pochodzi z indywidualnego importu i ma za sobą ogromne przebiegi oraz powypadkową przeszłość. Nie jest rzadkością służba tych aut we flotach firmowych oraz w korporacjach taksówkowych, do czego to auto idealnie się nadaje. Trzyletnie Tourany, w zależności od wersji, stanu technicznego i źródła pochodzenia, kosztują od 35 do nawet 55 tys. złotych.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27728 )
Array ( [docId] => 27728 )

Array ( [docId] => 27728 )