Chevrolet Spark I - segment A

Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 29-09-2012 r.

Chevrolet Spark pierwszej generacji to rynkowy następca Daewoo Matiza, bardzo zresztą do niego podobny zewnętrznie. Na niektórych rynkach Spark I sprzedawany był zresztą jako Chevrolet Matiz. Produkcja Sparka I generacji odbywała się w latach 2005-2009, zaś w 2008 roku do produkcji wszedł Spark II, jako zupełnie nowy model.

Główne atuty Chevroleta Sparka pierwszej generacji, to dobra widoczność z wnętrza kabiny, praktyczne pięciodrzwiowe wnętrze nadwozia typu hatchback, dobra ergonomia oraz koszty eksploatacji i zakupu na przyzwoitym poziomie. Użytkownicy Sparków pierwszej generacji narzekają jednak na o dziwo… duże zużycie paliwa! Krytyczne opinie zbierają także nieprecyzyjne skrzynie biegów. Spark pierwszej generacji to auto niedoceniane po pierwsze z postrzegania marki Chevrolet, jako marki tanich aut oraz z powodu stereotypu, że Spark I, to odświeżony Daewoo Matiz, co po części jest prawdą. Jednak Spark, nawet pierwszej generacji, to auto bardziej dopracowane od poprzednika.

Konkurencja rynkowa Chevroleta Sparka I, to używane auta segmentów A i B, czyli m.in. Daewoo Matiz, Fiat Seicento, Citroen Saxo oraz trojaczki z Kolina, czyli Citroen C1, Peugeot 107 i Toyota Aygo, Peugeot 106 i Toyota Yaris I, Nissan Micra a także Fiat Panda, Kia Picanto, Hyundai i10, Renault Twingo, Opel Agila, Suzuki Splash i Suzuki Alto.

 

Używany Chevrolet Spark pierwszej generacji z początku produkcji, czyli z 2005 roku, to wydatek od 9 do 13 tys. złotych. Nie ma przy tym problemu ze znalezieniem auta kupionego w polskim salonie sprzedaży, serwisowanego i z pierwszej ręki, choć nie jest też tych aut tak dużo, jak np. niezwykle licznie reprezentowanych Opli Astra czy Corsa.

Chevrolet Spark z 2006 roku, to wydatek rzędu 9,5 do 12,9 tys. złotych, zaś pięciolatki z 2007 roku cenione są na 10-13 tys. złotych, a najdroższe egzemplarze nawet na 16,7 tys. złotych. Ostatnie Sparki pierwszej generacji z końcówki produkcji, czyli 2008 roku, cenione są na 13-15 tys. złotych, zaś dla porównania nowej generacji Spark II z 2008 roku, kosztuje od 23 tys. złotych.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27370 )
Array ( [docId] => 27370 )