Zaczynam więc od Daewoo Matiza. Matiz był produkowany od 1998 roku do 2008 (po 2004 roku jako FSO Matiz). Ja byłem posiadaczem trzech egzemplarzy dwóch z 1999 roku i jednego z 2000 roku. Pierwsze na co trzeba zwrócić uwagę to oczywiście łożyska tylnych kół. Ja zmieniałem je w każdym egzemplarzu, plusem jest to, że kosztują kilkanaście złotych a wymiana zajmuje niecałą godzinę.
Oczywiście jak to przystało na Matiza bardzo się lubi z panią korozją. Więc na nią również trzeba zwrócić uwagę. Najczęstsze miejsca w których pojawiają się ogniska korozji lub w przypadku egzemplarzy których nie oszczędzano wręcz dziury to progi, ranty tylnych nadkoli, tylna klapa zwłaszcza przy wycieraczce, przednia maska w dolnej części oraz spody drzwi.
Przy egzemplarzach wyposażonych we wspomaganie kierownicy warto zwrócić uwagę na stan pompy układu wspomagania. Często zdarza się, że się przycierają i po prostu hałasują. Ja tak miałem w egzemplarzu z 2000 roku. Na szczęście jest to usterka łatwa do zlokalizowania, czy też stwierdzenia. Wystarczy się dobrze „wsłuchać” oraz zakręcić kołem kierownicy, jeżeli hałas się nasili oznaczać to będzie że jest uszkodzona pompa wspomagania.