Daewoo Matiz – opinie, doświadczenia, na co warto zwrócić uwagę

Autor: Duda Daniel
Data: 16-09-2012 r.

Tym artykułem rozpoczynam pewien dział artykułów które będą ukazywały się sukcesywnie. Będę w nich opisywał auta z którymi miałem styczność, moje własne spostrzeżenia, doświadczenia z nimi związane oraz wszelkie uwagi czy informacje, które mogą być komuś pomocne np. przy wyborze auta lub po prostu będą potwierdzeniem lub też zaprzeczeniem doświadczeń innych osób z tymi autami.

Zaczynam więc od Daewoo Matiza. Matiz był produkowany od 1998 roku do 2008 (po 2004 roku jako FSO Matiz). Ja byłem posiadaczem trzech egzemplarzy dwóch z 1999 roku i jednego z 2000 roku. Pierwsze na co trzeba zwrócić uwagę to oczywiście łożyska tylnych kół. Ja zmieniałem je w każdym egzemplarzu, plusem jest to, że kosztują kilkanaście złotych a wymiana zajmuje niecałą godzinę.

Oczywiście jak to przystało na Matiza bardzo się lubi z panią korozją. Więc na nią również trzeba zwrócić uwagę. Najczęstsze miejsca w których pojawiają się ogniska korozji lub w przypadku egzemplarzy których nie oszczędzano wręcz dziury to progi, ranty tylnych nadkoli, tylna klapa zwłaszcza przy wycieraczce, przednia maska w dolnej części oraz spody drzwi.

Przy egzemplarzach wyposażonych we wspomaganie kierownicy warto zwrócić uwagę na stan pompy układu wspomagania. Często zdarza się, że się przycierają i po prostu hałasują. Ja tak miałem w egzemplarzu z 2000 roku. Na szczęście jest to usterka łatwa do zlokalizowania, czy też stwierdzenia. Wystarczy się dobrze „wsłuchać” oraz zakręcić kołem kierownicy, jeżeli hałas się nasili oznaczać to będzie że jest uszkodzona pompa wspomagania.

 

 

 

Teraz przejdźmy do serca Matiza czyli jego silnika. Przy większych przebiegach da o sobie znać wałek rozrządu i cała „góra”. Będą słyszalne charakterystyczne lekko metaliczne stuki. Oprócz tego zdarza się, że Matiz zaczyna pobierać olej i spaliny mają kolor niebieski.

Będąc już przy mechanice zwróćmy również uwagę na synchronizatory skrzyni biegów. Czyli sprawdzamy czy zmiana biegów przebiega płynnie bez zbędnych zgrzytów. Należy to sprawdzić zarówno podczas zmiany biegów do góry (podczas przyspieszania) jak i w dół (podczas redukowania biegów). Słyszalny zgrzyt przeważnie przy próbie zredukowania na bieg drugi będzie oznaczał konieczność wymiany synchronizatorów.

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27338 )
Array ( [docId] => 27338 )

Array ( [docId] => 27338 )