Daihatsu Sirion to auto zaliczane do segmentu B, czyli klasy aut małych. Pierwsza generacja modelu Sirion, zaprezentowana została w 1998 roku, a przy konstruowaniu auta pomagali inżynierowie Toyoty, do której zresztą należy marka Daihatsu. Sirion drugiej generacji zadebiutował w 2005 roku, a jego europejską wersją jest Subaru Justy.
Sirion w ofercie japońskiej marki Daihatsu, kontrolowanej przez Toyotę, wypełnił lukę między najmniejszym autem Cuore i popularnym niegdyś także w Polsce Daihatsu Charade. Pierwsza generacja Siriona wytwarzana była w latach 1998-2005, a Sirion II w sprzedaży pojawił się w 2005 roku. Bliźniczym autem Siriona jest nieznana w Europie Toyota Passo.
Daihatsu Sirion to z założenia rynkowy konkurent takich aut, jak: Toyota Yaris, Nissan Micra, Opel Corsa, Renault Clio, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Peugeot 208, Citroen C3, Honda Jazz, Skoda Fabia, Fiat Punto Evo/Grande Punto, Kia Rio oraz Hyundai i20.
Do zalet Siriona zaliczyć można niebanalny design, który jednak, szczególnie w autach pierwszej generacji, może nie wszystkim przypaść do gustu, gdyż znacznie różni się od konkurencji europejskiej ale także japońskiej. Użytkownicy modelu chwalą dobrą widoczność z kabiny oraz dużą ilość przestrzeni dla kierowcy i podróżujących. Wskazywana przez właścicieli Sirionów wada, to słabe wyciszenie wnętrza.
W Polsce nowe Daihatsu Sirion jest aktualnie niedostępne, gdyż brak jest w naszym kraju oficjalnego przedstawicielstwa tej marki.
Używane 12 letnie Daihatsu Sirion z 2000 roku kosztuje od 5900 zł do 7500 złotych. Dziesięcioletnie auta z 2002 roku, wyceniane są na kwoty od 5500 złotych do nawet 12,3 tys. złotych, zaś auta siedmioletnie z 2005 roku kosztują od 10 do 16 tys. złotych. Używanych Sirionów nie jest na polskim rynku wtórnym dużo, zaś te które są dostępne, pochodzą zwykle z indywidualnego importu. Pięcioletnie Daihatsu Sirion, to koszt ok. 25 tys. złotych, zaś auta dwuletnie kosztują ok. 30 tys. złotych.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl