Fiat Punto I 1.2 – opinie, doświadczenia, na co warto zwrócić uwagę

Autor: Duda Daniel
Data: 23-09-2012 r.

Punto w 1995 roku zyskało tytuł auta roku, do czegoś ten tytuł zobowiązywał i za pewne cechy był przyznany. Do dzisiaj wielu kierowców cieszy się swoimi Punciakami i przez myśl im nie przejdzie aby je zamienić na jakieś inne auto.

Fiat Punto produkowany od roku 1993 do 1999, w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback trzy i piecio-drzwiowy oraz cabriolet. Najpopularniejszymi jednostkami na rynku wtórnym są jednostki benzynowe o pojemności 1.1 i 1.2 litra, rzadziej spotyka się jednostki 1.6 czy 1.7 TD. Punto w latach swojej świetności był popularnym autem stosowanym w ośrodkach nauki jazdy. Świadczyć to może o jego trwałości, w końcu co auto może przeżyć gorszego niż setki uczących się osób. Mój prywatny egzemplarz to dość rzadko spotykana wersja HSD, jest to jedna z bogatszych wersji, pochodziła z importu z Niemiec.

Wersja silnikowa 1200 cm generująca moc 73 KM. W wyposażeniu jest wszystko co powinno być i jeszcze więcej. Tak więc jest wspomaganie układu kierowniczego, ABS, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, elektryczne szyby, uchylne tylne szyby, halogeny, zderzaki w kolorze nadwozia, dzielona tylna kanapa oraz szyberdach. Czyli jak na auto tego segmentu naprawdę bogato wyposażony egzemplarz. Puntem bardzo przyjemnie się jeździło, pozycja kierowcy jest wysoka co zapewnia dobrą widoczność, a wszystkie w/w układy tylko dopełniają przyjemności z jazdy.

Silnik Fiacika to jego kolejna mocna strona. Pomimo stosunkowo małej pojemności moc silnika jest w pełni wystarczająca do sprawnego poruszania się zarówno w mieście jak i poza nim. Silnik jest cichy, nie hałasuje przy większych prędkościach. Wszystko to powoduje, że otrzymujemy idealny kompromis pomiędzy dynamiką, osiągami i zużyciem paliwa. Co równie ważne silnik Punta idealnie wręcz współpracuje z instalacją gazową, co czyni go jeszcze bardziej ekonomicznym i dodatkowo przemawia na jego korzyść.

Teraz kilka minusów. Oczywiście korozja – głównie dotyczy progów, podłogi, tylnej klapy, oraz przednich błotników. Uciążliwą rzeczą są również zacinające się klamki zewnętrze, które nie są smarowane i nie powracają do pozycji wyjściowej, uniemożliwiając jednocześnie zamknięcie drzwi.

Podsumowując Punto bardzo fajne auto za małe pieniądze. Warto poszukać lepiej wyposażonej wersji. Na rynku aut używanych jest z czego wybrać, więc nie należy spieszyć się z decyzją tylko dokładnie rozeznać się na rynku.

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27348 )
Array ( [docId] => 27348 )