Fiat Siena 1.4 – opinie, doświadczenia, na co warto zwrócić uwagę

Autor: Duda Daniel
Data: 17-09-2012 r.

Kolejne auto, kolejne doświadczenia, kolejne spostrzeżenia. Siena moim zdaniem jest autem niedocenionym przez wiele osób. To w głównej mierze spowodowane jest przez zbędne „gadanie” ludzi, którzy wyrażają opinię chociaż nie mieli nic wspólnego z autem.

Fiat Siena był produkowany w latach 1996-2002, w dwóch wersjach nadwoziowych tj. sedan oraz kombi pod nazwą Palio Weekend. W początkowych egzemplarzach dostępne były dwa silniki benzynowe 1.4 i 1.6 16V. W późniejszych latach jednostkę 1.4 zastąpiono jednostką o pojemności 1.2 litra. Ja posiadałem Sienę z silnikiem 1.4 w wersji podstawowej, czyli „full standard”. Oczywiście najbardziej dawało się odczuć brak wspomagania układu kierowniczego przy manewrowaniu na parkingach czy ciasnych uliczkach. Moja Siena miała przejechane na liczniku 75 tysięcy kilometrów. Przy takim przebiegu samochód wyglądał jak nowy, zwłaszcza wewnątrz. Ktoś o niego po prostu dbał.

Teraz parę słów o blacharce. Przy zakupie tego auta należy zwrócić uwagę na korozję progów, podłogi oraz rantów tylnych i przednich nadkoli, przy wersji kombi także na korozję tylnej belki. Najczęściej skorodowane np. przednie błotniki wymienia się na nowe lub jeszcze lepiej używane w takim samym kolorze. Z dostępnością części z demontażu nie ma problemu jak również ceny są przystępne.

Silnik 1.4 – co tu dużo pisać, „szału” nie ma. Mój egzemplarz był wyposażony w instalację LPG. Jego niskie spalanie (w granicach 7,5 litra przy jeździe mieszanej) powodowało, że wybaczałem mu bardzo kiepskie przyspieszenie oraz kiepską dynamikę jazdy. Taka sytuacja nie ma miejsca w przypadku silnika 1.6 szesnasto-zaworowego. Jednostka ta jest dynamiczna, ochoczo przyspiesza, ma lepszą kulturę pracy i przy tym wszystkim wcale nie potrzebuje dużo więcej paliwa.

 

Dużym minusem tego auta jest zastosowana skrzynia biegów współpracująca z jednostką 1.4. Przy wypadach poza miasto i podróży z większą prędkością skrzynia biegów po prostu „wyje”. Jak dla mnie jej przełożenia są za krótkie, co skutkuje tym, że jadąc z większą prędkością mamy duże obroty silnika a hałasu skrzyni biegów nie można wytrzymać. Małym pluskiem tej skrzyni jest jej elastyczność w mieście. Możemy przemieszczać się po mieście na wysokich biegach, redukując przy tym obroty silnika i zmniejszając spalanie.

Zawieszenie Sieny jest dość trwałe, co jakiś czas trzeba wymienić jakąś końcówkę czy tuleję, która kosztuje kilkanaście złotych.

Dużym plusem tego samochodu jest pozycja jaką zajmuje kierowca. Siedzi się dość wysoko, dzięki czemu mamy dobrą widoczność. Fotele są nieźle wyprofilowane i nie męczą w dalszych podróżach.

Dzisiaj Sienę można kupić w przyzwoitym stanie, żeby nie napisać bardzo dobrym już za około 3-4 tysiące złotych. Tak więc za te pieniądze na pierwsze auto lub podjazdy do pracy będzie jak znalazł.         

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27340 )
Array ( [docId] => 27340 )

Array ( [docId] => 27340 )