Ford Mondeo Mk3 produkowany był w latach 2000 – 2007. W odniesieniu do poprzednika zmianom uległo praktycznie wszystko. Całkowicie zmieniono stylistykę zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Pojawiły się nowe silniki zwłaszcza te Diesla. Mondeo w okresie produkcji przeszedł dwie modyfikacje stylistyczne, które obejmowały niewielkie zmiany w wyglądzie stylistycznym np.: dodano ramkę wlotu powietrza w kolorze srebrnym, zmieniono wygląd tylnych kloszy reflektorów, zmieniono lewarek dźwigni zmiany biegów.
Moje Mondeo to egzemplarz z pierwszego roku produkcji czyli 2000, wyposażony w silnik benzynowy 2,5 litra, sześciocylindrowy w układzie V, aby jazda była ekonomiczniejsza samochód otrzymał sekwencyjną instalację gazową. Wersja wyposażenia Ghia czyli samochód dość dobrze wyposażony, do czego przyzwyczaił mnie z resztą wcześnie eksploatowany egzemplarz MK1.
Silnik oczywiście świetny, 170KM bardzo dobrze sobie radzi, zarówno w trasie jak i mieście. Dzięki zapasowi mocy jest elastyczny i bez problemu można poruszać się na piątym biegu z prędkością 60km/h, oczywiście żywiołem silnika są wysokie obroty, na które ochoczo się „wkręca”. Silnik współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która jest zestopniowana w taki sposób aby uzyskać jak najlepszy kompromis pomiędzy przyspieszeniem a jazdą w trasie. I tu trzeba przyznać inżynierom udało się trafić w dobór poszczególnych przełożeń. Spalanie w granicach 13 litrów gazu w mieście i przy oszczędnej jeździe w trasie poniżej 10 litrów na 100 kilometrów uważam za wynik bardzo dobry, przy silniku tej mocy i pojemności.