Ford Mondeo Mk3 – opinie, doświadczenia, na co warto zwrócić uwagę

Autor: Duda Daniel
Data: 30-09-2012 r.

Ford Mondeo już od czasów pierwszej generacji zyskał duże grono wiernych fanów. Duży komfort jazdy, bogate wyposażenie, ciekawy design to cechy praktycznie każdego Mondeo niezależnie od roku produkcji czy wersji. W połączeniu z duża trwałością na naszych polskich drogach daje to dobry przepis na udany związek kierowca-auto.

Ford Mondeo Mk3 produkowany był w latach 2000 – 2007. W odniesieniu do poprzednika zmianom uległo praktycznie wszystko. Całkowicie zmieniono stylistykę zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Pojawiły się nowe silniki zwłaszcza te Diesla. Mondeo w okresie produkcji przeszedł dwie modyfikacje stylistyczne, które obejmowały niewielkie zmiany w wyglądzie stylistycznym np.: dodano ramkę wlotu powietrza w kolorze srebrnym, zmieniono wygląd tylnych kloszy reflektorów, zmieniono lewarek dźwigni zmiany biegów.

Moje Mondeo to egzemplarz z pierwszego roku produkcji czyli 2000, wyposażony w silnik benzynowy 2,5 litra, sześciocylindrowy w układzie V, aby jazda była ekonomiczniejsza samochód otrzymał sekwencyjną instalację gazową. Wersja wyposażenia Ghia czyli samochód dość dobrze wyposażony, do czego przyzwyczaił mnie z resztą wcześnie eksploatowany egzemplarz MK1.

Silnik oczywiście świetny, 170KM bardzo dobrze sobie radzi, zarówno w trasie jak i mieście. Dzięki zapasowi mocy jest elastyczny i bez problemu można poruszać się na piątym biegu z prędkością 60km/h, oczywiście żywiołem silnika są wysokie obroty, na które ochoczo się „wkręca”. Silnik współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która jest zestopniowana w taki sposób aby uzyskać jak najlepszy kompromis pomiędzy przyspieszeniem a jazdą w trasie. I tu trzeba przyznać inżynierom udało się trafić w dobór poszczególnych przełożeń. Spalanie w granicach 13 litrów gazu w mieście i przy oszczędnej jeździe w trasie poniżej 10 litrów na 100 kilometrów uważam za wynik bardzo dobry, przy silniku tej mocy i pojemności.

 

Blacharka Mondeo trzyma się dobrze, w moim egzemplarzu jedynie uszkodzony jest lakier na dole przednich błotników, jest to spowodowane brakiem przednich osłon przeciwbłotnych.

W Mondeo w ciągu kilkunastu miesięcy eksploatacji wymieniłem przednie amortyzatory, tylną piastę z łożyskiem (koszt kilkuset złotych) oraz oczywiście elementy eksploatacyjne. Rozrząd jest na łańcuchu więc mam z nim spokój, z czasem może warto będzie wymienić napinacz. Ostatnio odezwało się łożysko na sprężarce klimatyzacji, które w chwili obecnej należy wymienić.

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 27381 )
Array ( [docId] => 27381 )

Array ( [docId] => 27381 )