Opel Astra II – opinie, doświadczenia, na co warto zwrócić uwagę

Autor: Duda Daniel
Data: 29-09-2012 r.

Astra wchodząc na rynek zdeklasowała swoich przeciwników, osiągając najlepsze wyniki sprzedaż aut w swoim segmencie. Astra została polubiona praktycznie przez wszystkich, niezależnie od płci, wieku, stanu rodzinnego czy zajmowanego stanowiska. Wśród klientów znajdowali się lekarze, pracownicy wysokich szczebli jak również zwykli fizyczni pracownicy.

Opel Astra II o oznaczenie fabrycznym G produkowany był w latach 1998-2004 oraz jako Astra II Classic od 2004 do 2009 roku. Astra dużą popularność zdobyła nie tylko w naszym kraju, model ten był eksportowany do wielu krajów na całym świecie. Astra była samochodem przełomowym dla koncernu, zastosowano w niej wiele innowacyjnych pomysłów, które zostały pozytywnie przyjęte przez grono nabywców. I tak z nowości można wymienić zastosowaną technologię Twinport, która zwiększała wydajność silników benzynowych jednocześnie redukując zużycie paliwa. Kolejną ciekawostką było wprowadzenie w 1999 roku modelu ECO 4, który to był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem o spalaniu w granicach 4,4 litra na 100 kilometrów. Co ciekawe Astra nie doczekała się żadnego faceliftingu ani żadnych zmian w okresie produkcji tej wersji modelowej.

 

Mój egzemplarz to Astra w wersji trzydrzwiowej, hatchback z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra, szesnasto-zaworowy o mocy 90KM, wykonany we wcześniej już wspomnianej technologii Twinport. Silnik dodatkowo wyposażony jest w instalację LPG. Silnik jest bardzo żwawy i pomimo swojej małej pojemności doskonale sobie radzi z autem tych gabarytów. Spalanie na poziomie 8,4 litra gazu przy raczej „ciężkiej nodze” też jest świetnym wynikiem. Silnik jest trwały, przy przebiegu ponad 250 tysięcy kilometrów nie wykazuje większego zużycia, da się już usłyszeć co prawda odrobinę „klekoczące” zawory, ale przy tym przebiegu nie jest to niczym dziwnym.

Mechanicznie w Astrze wymieniam tylko elementy eksploatacyjne, co prawda tylko na części renomowanych firm, ale dzięki temu wszystko działa jak potrzeba i nie trzeba do tych podzespołów zaglądać aż do następnej wymiany.

Z minusów w Astrze trzeba uznać bardzo kiepskie wyposażenie, ciężko znaleźć egzemplarze, które są wyposażone w pełną elektrykę i klimatyzację. 

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27378 )
Array ( [docId] => 27378 )

Array ( [docId] => 27378 )