Suzuki Swift II był produkowany w latach 1989-2006. Przez ostatnie dwa lata był wyłącznie oferowany w Ameryce Południowej. Suzuki Swift był określany różnymi nazwami np. Geo Metro, Suzuki Forsa, Pontiac Firefly, Chevrolet Sprint, Holden Barina oraz wieloma innymi. Swift oferowany był w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan oraz kabriolet. W Polsce najczęściej można spotkać wersję hatchback. W okresie produkcji przeprowadzono dwa faceliftingi. Największe zmiany wprowadzono w roku 1992, zmianom wówczas uległy między innymi: zderzaki, tylne światła oraz deska rozdzielcza. Drugi facelifting przeprowadzono w 2002 roku, który to obejmował odświeżenie przodu auta.
Mój Swift to oczywiście pięciodrzwiowy hatchback, wyprodukowany w 1999 roku, z silnikiem trzycylindrowym o pojemności 1.0 litra. Jednostka jak to przystało na „trzygarowca” nie odznacza się dużą kulturą pracy, ale jest przy tym bardzo żwawa, ochoczo przyspiesza, a spalanie benzyny jest bardziej niż zadowalające. Przy jeździe mieszanej nie trudno osiągnąć wynik rzędu 5,5 litra na sto kilometrów. Skrzynia biegów jest precyzyjna, biegi wybiera się prosto, nie ma żadnych oporów czy wątpliwości jaki bieg włączyliśmy.
Zawieszenie w Swifcie jest dość twarde, co w połączeniu z niewielkim nadwoziem może powodować odczucie, że auto mocno trzęsie na nierównościach. Rekompensuje nam to bardzo dobre trzymanie przy pokonywaniu ostrych zakrętów.