Suzuki Swift II – opinie, doświadczenia, na co warto zwrócić uwagę

Autor: Duda Daniel
Data: 25-09-2012 r.

Suzuki Swift drugiej generacji był produkowany przez niemalże 17 lat, co jest niemałym sukcesem. Oferowany był niemalże na całym świecie pod różnymi nazwami. Świadczyć to może o jego solidności i dużej popularności.

Suzuki Swift II był produkowany w latach 1989-2006. Przez ostatnie dwa lata był wyłącznie oferowany w Ameryce Południowej. Suzuki Swift był określany różnymi nazwami np. Geo Metro, Suzuki Forsa, Pontiac Firefly, Chevrolet Sprint, Holden Barina oraz wieloma innymi. Swift oferowany był w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback, sedan oraz kabriolet. W Polsce najczęściej można spotkać wersję hatchback. W okresie produkcji przeprowadzono dwa faceliftingi. Największe zmiany wprowadzono w roku 1992, zmianom wówczas uległy między innymi: zderzaki, tylne światła oraz deska rozdzielcza. Drugi facelifting przeprowadzono w 2002 roku, który to obejmował odświeżenie przodu auta.

Mój Swift to oczywiście pięciodrzwiowy hatchback, wyprodukowany w 1999 roku, z silnikiem trzycylindrowym o pojemności 1.0 litra. Jednostka jak to przystało na „trzygarowca” nie odznacza się dużą kulturą pracy, ale jest przy tym bardzo żwawa, ochoczo przyspiesza, a spalanie benzyny jest bardziej niż zadowalające. Przy jeździe mieszanej nie trudno osiągnąć wynik rzędu 5,5 litra na sto kilometrów. Skrzynia biegów jest precyzyjna, biegi wybiera się prosto, nie ma żadnych oporów czy wątpliwości jaki bieg włączyliśmy.

Zawieszenie w Swifcie jest dość twarde, co w połączeniu z niewielkim nadwoziem może powodować odczucie, że auto mocno trzęsie na nierównościach. Rekompensuje nam to bardzo dobre trzymanie przy pokonywaniu ostrych zakrętów.

 

Dużym minusem jak dla mnie jest brak jakiegokolwiek wyposażenie auta. Nie ma w nim praktycznie nic, oprócz pięciu kół, silnika i dużej ilości blachy. Na marne szukać wspomagania kierownicy czy seryjnego centralnego zamka.

Blacharka w Swifcie trzyma się dość dobrze, należy zwrócić zwłaszcza uwagę na stan podłogi. To ona najczęściej koroduje i sprawia problemy.

Mechanicznie często wymianie podlegają łożyska kół tylnych, oraz wyrywające się klamki zewnętrze jak i te wewnętrzne. Ja w swoim egzemplarzu po drugim wyrwaniu klamki kierowcy, opracowałem własne ulepszenie, które wyeliminowało ten problem.

Ciekawostką jest sposób otwierania tylnej klapy, otwiera się tylko górna część, co tworzy bardzo wysoki próg załadunkowy oraz utrudnia dostęp do bagażnika.

Suzuki Swift II to małe, zwinne autko, które z łatwością poradzi sobie z pięcioma pasażerami na pokładzie, nawet w czasie dłuższych tras. Spalanie jest zadowalające, a stosunek ceny do jakości auta po prostu idealny.

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27349 )
Array ( [docId] => 27349 )

Array ( [docId] => 27349 )