Volkswagen Passat B4 był produkowany przez okres czterech lat począwszy od sierpnia 1993 roku. W stosunku do poprzednika zmianom uległy systemy, konstrukcje odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Model w przeciągu lat swojej produkcji został poddany dwóm modyfikacjom stylistycznym. Pierwsza w roku 1995, kiedy to wprowadzono niewielkie zmiany stylistyczne (między innymi zmieniono tylne klosze) oraz dodano jednostkę napędową o pojemności 1600cm i mocy 101KM. Druga zmiana miała miejsce rok później i objęła tylko zmianę gamy silników, dodano między innymi silnik wysokoprężny o mocy 110KM .
Mój Passat był to egzemplarz wyprodukowany w roku 1995, z silnikiem benzynowym o pojemności 2.0 litrów, ośmio-zaworowy, o mocy 115KM, wyposażony w instalację gazową. Samochód odkupiłem od firmy, więc nie jest niczym dziwnym, że posiadał dość znaczny przebieg – w granicach 500 tysięcy kilometrów. Pomimo tego faktu, silnik, skrzynia biegów oraz inne podzespoły sprawowały się dobrze, nie można było narzekać. Oczywiście nie da się ukryć, że wewnątrz auta było widać, że auto było użytkowane w charakterze „firmówki”. Zużycie było widoczne zwłaszcza na takich elementach jak: mieszek lewarka zmiany biegów, boczki drzwi (głównie przy rączce do zamykania), kierownicy. Co dziwne dobrze było zachowane siedzenie kierowcy, nie było wydarte.