Jak bez kłopotów dostać odszkodowanie za auto

Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 15-06-2012 r.

Mieliśmy wypadek z winy innego sprawcy lub nasze auto brało udział w kolizji? Mamy polisę OC, NNW i Auto Casco? Super! Teoretycznie wszystko powinno pójść bez problemów, a my powinniśmy otrzymać odszkodowanie. Żeby jednak wszystko odbyło się bez zbędnych, stresujących poszkodowanego problemów, musi on podczas starania o odszkodowanie pamiętać o kilku sprawach.

Kiedy staramy się o odszkodowanie, ważny jest dobry kontakt z ubezpieczycielem. Odpowiadajmy w miarę możliwości wyczerpująco na wszystkie stawiane nam pytania, także te, które nie do końca naszym zdaniem związane są z samym zdarzeniem w wyniku którego zostaliśmy poszkodowani. Warto także przed zgłoszeniem do ubezpieczyciela szkody zastanowić się, w jaki sposób chcielibyśmy tę szkodę zlikwidować. Dobre jest przygotowanie sobie pytań, jakie będziemy chcieli zadać rzeczoznawcy dokonującemu oględzin naszego rozbitego auta oraz później przedstawicielowi firmy ubezpieczeniowej.

Rozmowy z przedstawicielami firm ubezpieczeniowych bywają nieprzyjemne, gdyż ubezpieczyciel będzie starał się zawsze zaniżyć wartość poniesionej przez nas szkody w celu wypłaty jak najniższego odszkodowania. Może także próbować kwestionować opisany przez policję dany przypadek i jego przyczyny, próbując winą za wszystko obarczyć kierowcę starającego się o odszkodowanie. Zalecana jest więc w takich rozmowach duża cierpliwość i trzymanie nerwów na wodzy, gdyż w przeciwnym przypadku nasze starania o odszkodowanie mogą się wydłużyć lub zakończyć nie zadowalającym nas wynikiem, czy też niepowodzeniem.

Jeśli opis uszkodzeń naszego auta, wykonany przez rzeczoznawcę firmy ubezpieczeniowej budzi nasze wątpliwości co do jego rzetelności, zawsze możemy poprosić o niezależną opinię serwis auta, np. ten w którym planujemy auto naprawić i do którego zostało ono po zdarzeniu odholowane. Ubezpieczyciel nie musi, ale może uznać pisemną opinię naszego warsztatu i np. skorygować wysokość należnego odszkodowania.

Ważna sprawa to także akceptacja przez ubezpieczyciela kosztorysu naprawy, czyli faktur i rachunków za części oraz wykonane usługi. Jest to szczególnie istotne w przypadku rozliczeń bezgotówkowych, kiedy to upoważniamy warsztat do odbioru odszkodowania za auto bezpośrednio od ubezpieczyciela, na podstawie kosztorysu naprawy auta.

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27818 )
Array ( [docId] => 27818 )

Array ( [docId] => 27818 )