Kiedy staramy się o odszkodowanie, ważny jest dobry kontakt z ubezpieczycielem. Odpowiadajmy w miarę możliwości wyczerpująco na wszystkie stawiane nam pytania, także te, które nie do końca naszym zdaniem związane są z samym zdarzeniem w wyniku którego zostaliśmy poszkodowani. Warto także przed zgłoszeniem do ubezpieczyciela szkody zastanowić się, w jaki sposób chcielibyśmy tę szkodę zlikwidować. Dobre jest przygotowanie sobie pytań, jakie będziemy chcieli zadać rzeczoznawcy dokonującemu oględzin naszego rozbitego auta oraz później przedstawicielowi firmy ubezpieczeniowej.
Rozmowy z przedstawicielami firm ubezpieczeniowych bywają nieprzyjemne, gdyż ubezpieczyciel będzie starał się zawsze zaniżyć wartość poniesionej przez nas szkody w celu wypłaty jak najniższego odszkodowania. Może także próbować kwestionować opisany przez policję dany przypadek i jego przyczyny, próbując winą za wszystko obarczyć kierowcę starającego się o odszkodowanie. Zalecana jest więc w takich rozmowach duża cierpliwość i trzymanie nerwów na wodzy, gdyż w przeciwnym przypadku nasze starania o odszkodowanie mogą się wydłużyć lub zakończyć nie zadowalającym nas wynikiem, czy też niepowodzeniem.