Sprawdzenie, czy licznik auta pokazuje jego rzeczywisty przebieg jest bardzo trudne. Na tyle trudne, że nawet specjaliści w autoryzowanych serwisach aut mówią, że w większości przypadków nie da się ustalić, czy ktoś próbował zweryfikować stan licznika. Możesz jednak zwrócić uwagę na kilka rzeczy, żeby zminimalizować ryzyko zakupu auta z dużym przebiegiem.
Jeżeli kierownica, pedały, dywanik kierowcy, drążek zmiany biegów oraz fotel kierowcy są bardzo zużyte i zniszczone, a przebieg jak na wiek auta stosunkowo niewielki, najpewniej licznik takiego auta został przekręcony. Zniszczenia, o których mowa, pojawiają się zazwyczaj w autach, które przejechały już więcej niż 200 tys. km. Zwracaj także uwagę na zbyt nowe, idealnie wyglądające elementy wnętrza, jak np. elementy tapicerki, gałka zmiany biegów czy kierownica.
Dokładne obejrzyj także sam licznik auta. Zwracaj tu uwagę, czy liczby są proste oraz czy zmieniają się prawidłowo w trakcie jazdy. Pamiętaj, że w analogowym liczniku wszystkie cyfry oprócz ostatniej powinny być równo ułożone. Jeśli więc któraś z cyfr wydaje się przesunięta, przebieg jest mocno podejrzany. O większym niż wskazywany przebiegu mogą świadczyć także wszelkie zadrapania w miejscu licznika. W przypadku liczników analogowych mogą pozostać widoczne np. tłuste ślady po wewnętrznej stronie szybki czy ślady na śrubach.