Jak sprzedawać samochód

Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 31-03-2012 r.

Przekazanie potencjalnemu klientowi możliwie największej ilości informacji o przeznaczonym na sprzedaż aucie, to jedna z podstawowych spraw o jakich powinieneś pamiętać, kiedy chcesz auto sprzedać. Tym lepiej dla sprzedającego auto i ewentualnej transakcji, im więcej posiada on dokumentów dotyczących przeszłości sprzedanego auta.

Dokumenty potrzebne przy sprzedaży

Dokumenty, jakie musisz okazać potencjalnemu nabywcy auta to: dowód zakupu auta, czyli np. faktura, rachunek z zagranicy i dokumenty celne - jeśli auto było sprowadzone i oczywiście dowód rejestracyjny oraz karta pojazdu. Potrzebna do okazania jest także ważna polisa OC. Osoby zainteresowana zakupem Twojego auta poproszą na pewno także o książkę pojazdu, w której zawarte są informacje o serwisowaniu auta i ewentualnych naprawach. Warto więc zachowywać faktury czy rachunki za naprawy auta, zakup części i materiałów eksploatacyjnych, aby później móc okazać je zainteresowanym.

Kiedy sprzedajesz auto, bądź przede wszystkim cierpliwy i licz się z koniecznością odpowiadania na wiele pytań.. Jednak podstawowe pytania, jakie padają przy takiej okazji, to to: „Co z nim jest nie tak, że Pan sprzedaje?”.

 

Sprawdzenie auta

Często potencjalni klienci zainteresowani są możliwością sprawdzenia samochodu na własny koszt, czego można dokonać np. w stacji kontroli pojazdów. Lepiej zgodzić się na takie badanie, gdyż brak zgody mógłby tylko odstraszyć klienta. Zniechęcić może także np. świeżo prana tapicerka, mocno nabłyszczone plastikowe części wnętrza, czy zbyt świeży lub wypolerowany lakier. W wyżej opisanych przypadkach ewentualny kupujący może dojść do wniosku, że auto zostało odpicowane na sprzedaż. Pamiętaj także, że drobne, a nieusunięte usterki potrafią także zrobić złe wrażenie na kupujących.

Cena auta

Kupno auta to zasadniczy cel klienta, który do Ciebie w odpowiedzi na ogłoszenie przyjdzie. Jednak kupujący dążyć będzie także do tego, żeby kupić samochód jak najtaniej. I tu Wasze cele się rozmijają. Dobrze jest więc podawać w ogłoszeniu cenę wywoławczą odrobinę wyższą niż ta, jaka by Cię zadowoliła. „Za ile pójdzie” to jedno z pierwszych pytań klienta. Nie należy jednak z tym przesadzać, gdyż każdy może łatwo sprawdzić rynkową wartość danego modelu auta w Internecie i zniechęcić się do Twojej oferty. Ale w drugą stronę, czyli opuszczając cenę, także nie powinniśmy być zbyt elastyczni. Samochód dowolnej marki, ale w przyzwoitym stanie ma swoją wartość rynkową i należy się tego trzymać. Jeśli zgodzisz się zaś opuścić cenę za nisko, klient może uznać, ze chcesz pozbyć się auta za wszelką cenę, bo np. są z nim problemy.

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27822 )
Array ( [docId] => 27822 )