Wielu kierowców ze względów „oszczędnościowych”, nie interesuje się tematem wymiany w swoim aucie paska rozrządu, co przy większych przebiegach jest koniecznością, zalecaną zresztą przez każdego producenta aut w instrukcji obsługi. Wymiany rozrządu nie dokonują np. osoby zamierzające sprzedać auto z dużym przebiegiem, a także zawodowi handlarze aut, którzy sprowadzają niemal wyłącznie pojazdy, które przejechały dużo kilometrów.
Jeżeli więc kupisz używany samochód, który ma przejechane co najmniej ok. 100 tys. kilometrów lub więcej, lepiej dla własnego spokoju zainwestuj w wymianę rozrządu. Nie należy tutaj ufać sprzedającym, że rozrząd był niedawno wymieniany, szczególnie jeśli nie są w stanie tego uwiarygodnić posiadanymi fakturami za zakup części i wykonaną usługę.
Zerwany pasek rozrządu potrafi doprowadzić do zderzenia zaworów silnika z tłokami i w konsekwencji pogięcia ich. Przy okazji wymiany paska rozrządu, trzeba także zdemontować głowicę silnika, wymienić wszystkie zawory, a nierzadko także popychacze zaworów i prowadnice. Koszty wymiany paska rozrządu wraz z rolkami, napinaczami i pompą wodną, wahają się w zależności od marki i modelu auta od 2,5 do 4 tys. zł w przypadku czterocylindrowego silnika. W przypadku tańszych, starszych samochodów, jak np. Fiat z silnikiem 8-zaworowym, koszt wymiany rozrządu może wynieść od kilkuset do tysiąca złotych.