Po zakupie używanego samochodu wymień rozrząd

Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 28-05-2012 r.

Jeśli kupiłeś używany samochód, warto zainwestować w wymianę paska rozrządu. Ryzyko jeżdżenia samochodem z nie wymienionym paskiem rozrządu jest duże, gdyż jeśli nie wymieni się go na czas, pasek może się zerwać i przy okazji zniszczyć część silnika, powodując konieczność kosztownej naprawy.

Wielu kierowców ze względów „oszczędnościowych”, nie interesuje się tematem wymiany w swoim aucie paska rozrządu, co przy większych przebiegach jest koniecznością, zalecaną zresztą przez każdego producenta aut w instrukcji obsługi. Wymiany rozrządu nie dokonują np. osoby zamierzające sprzedać auto z dużym przebiegiem, a także zawodowi handlarze aut, którzy sprowadzają niemal wyłącznie pojazdy, które przejechały dużo kilometrów.

Jeżeli więc kupisz używany samochód, który ma przejechane co najmniej ok. 100 tys. kilometrów lub więcej, lepiej dla własnego spokoju zainwestuj w wymianę rozrządu. Nie należy tutaj ufać sprzedającym, że rozrząd był niedawno wymieniany, szczególnie jeśli nie są w stanie tego uwiarygodnić posiadanymi fakturami za zakup części i wykonaną usługę.

Zerwany pasek rozrządu potrafi doprowadzić do zderzenia zaworów silnika z tłokami i w konsekwencji pogięcia ich. Przy okazji wymiany paska rozrządu, trzeba także zdemontować głowicę silnika, wymienić wszystkie zawory, a nierzadko także popychacze zaworów i prowadnice. Koszty wymiany paska rozrządu wraz z rolkami, napinaczami i pompą wodną, wahają się w zależności od marki i modelu auta od 2,5 do 4 tys. zł w przypadku czterocylindrowego silnika. W przypadku tańszych, starszych samochodów, jak np. Fiat z silnikiem 8-zaworowym, koszt wymiany rozrządu może wynieść od kilkuset do tysiąca złotych.

 

W niektórych samochodach zamiast paska, stosowany jest łańcuch rozrządu, o którym wiele osób myśli błędnie, że się go nie wymienia. Łańcuch rozrządu trzeba jednak także wymieniać tyle, że wytrzymuje on do wymiany (bądź zerwania!) większy przebieg niż pasek rozrządu. I tak o ile pasek należy wymienić w niektórych autach już po przejechaniu ok. 60, czy 100 tys. km, łańcuch może wytrzymać nawet przebieg do 200 tys. km. Koszt wymiany łańcucha rozrządu także waha się od ok. tysiąca do nawet kilku tysięcy złotych, w zależności od marki auta i modelu.

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27835 )
Array ( [docId] => 27835 )

Array ( [docId] => 27835 )