Bezwzględnie sprawdź czy:
- rury, z których wykonana jest rama, widelec, wspornik kierownicy i kierownica nie są zgięte lub wgniecione,
- spawy w miejscach łączenia poszczególnych elementów (zwłaszcza rama) nie wykazują pęknięć,
- lakier nie jest uszkodzony lub porysowany,
- koła przednie i tylne leżą w jednej płaszczyźnie,
- szprychy kół nie są powyginane lub popękane i czy mają właściwy naciąg,
- obręcze kół przy ich obracaniu nie wykazują tzw. bicia (najlepiej sprawdzić to, stawiając rower na stojaku),
- koła obracają się płynnie, bez zacięć oraz nie wykazują nadmiernych luzów,
- kierownica obraca się lekko, a wspornik steru nie ma nadmiernych luzów,
- mechanizm korbowy obraca się lekko i symetrycznie,
- przekładnia przednia (przerzutka) i tylna pracuje bez zacięć, a biegi dają się zmieniać lekko i płynnie,
- dźwignie hamulców nie są powyginane, a klocki hamulcowe ustawiają się równolegle i w jednej linii do obręczy kół,
- wyposażenie dodatkowe (bagażnik, błotniki, oświetlenie itp.) nie są uszkodzone oraz czy są prawidłowo zainstalowane.