Co można jeść po godzinie 18.00

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 20-06-2012 r.

Będąc na diecie nieraz zapewne walczyłeś ze sobą, aby ostatni posiłek zjeść najpóźniej o godzinie 18.00 i później nie sięgać już do lodówki. Zdarzają się jednak dni, kiedy potrzebujesz coś przekąsić. Stosując się do kilku prostych wskazówek, możesz spokojnie zjeść coś wieczorem.

Węglowodany

Po godzinie 18-stej nie powinieneś sięgać po produkty bogate w cukry proste, głównie zawartych w produktach przetworzonych, które nie tylko zawierają dużo węglowodanów, ale są także wysokokaloryczne. Zaliczamy do nich cukier stołowy, dżem, ciasta, czekoladę, owoce w puszce, białe pieczywo, cukierki, słodycze oraz soki owocowe. Do tej grupy należą również owoce takie jak jabłka, jeżyny, czarna porzeczka, żurawina, grejpfruty, kiwi, melon, pomarańcze, brzoskwinie oraz gruszki. Wprawdzie są one mało szkodliwe dla organizmu, ale warto ograniczyć ich spożycie wieczorami.

Również węglowodany złożone nie są najlepszym rozwiązaniem po 18-stej. Są one rozbijane na glukozę znacznie wolniej niż cukry proste przez co organizm dłużej je trawi. Znajdują się one m.in. w chlebie pełnoziarnistym, muesli, owsiance, brązowym ryżu, makaronach, kukurydzy.

Fast foody

Przed snem zrezygnuj z jedzenia hamburgerów, hot dogów, cheeseburgerów i innych fast foodów. Nie tylko obciążą układ pokarmowy, ale także dostarczają porcję kalorii, których organizm nie zdąży spalić, ponieważ metabolizm ulega spowolnieniu. Powoduje to magazynowanie tłuszczu w postaci tkanki tłuszczowej. Wystrzegaj się również dań smażonych oraz duszonych.

 

Nabiał

Dobrym rozwiązaniem na wieczorny napad głody jest chudy nabiał, najlepiej w postaci twarogu, jajka, chude mięso typu drób lub filety, ryba i warzywa. Najlepiej, gdy potrawy będą gotowane, ewentualnie grillowane. Sięgaj po sałatki bez dodatków majonezu, śmietany czy tłustych sosów. Możesz przyrządzić sobie lekką zupę. Głód zaspokoisz również wypijając szklankę wody niegazowanej lub zieloną herbatę.

Pamiętaj, najważniejsze jest, abyś ostatni posiłek zjadł najpóźniej na trzy godziny przed pójściem spać. Przed wieczornymi napadami głodu uchroni Cię również odpowiednio zbilansowana dieta w ciągu dnia.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28335 )
Array ( [docId] => 28335 )

Array ( [docId] => 28335 )