Jak nie przytyć na wakacjach all inclusive

Kategoria: Diety
Autor: Ilnicka Agnieszka
Data: 30-06-2014 r.

Popularne w ostatnich latach oferty all inclusive kuszą bogatym menu i nieograniczonym dostępem do alkoholi. Różnorodne jedzenie, serwowane między posiłkami przekąski oraz możliwość popijania drinka pod palmą sprawiają, że człowiek zjada i wypija znacznie więcej niż potrzebuje. Czy jest metoda, by pomimo takich ilości pysznych dań i trunków zachować wagę sprzed wyjazdu?

Decydując się na wakacje all inclusive nie „skazujemy” siebie jedynie na bierny odpoczynek. Dla osób nie uprawiających żadnych sportów oraz uważających, że jedzenie jest dla ludzi (czyli wszystko i w każdej ilości), urlop może spowodować przybranie na wadze. Z drugiej jednak strony, gdzie jak nie na wakacjach mamy dostęp do basenów, morza, gór. Warto wykorzystać to, co oferuje nam dany hotel czy miejscowość.

Wycieczki fakultatywne

Jadąc na wycieczkę z przewodnikiem najczęściej przedstawiany jest nam dokładny plan zwiedzania. Wyjazd w godzinach rannych, powrót popołudniem lub wieczorem. Podczas wycieczki obiad w cenie. Pochłonięci oglądaniem atrakcji turystycznych nie myślimy o jedzeniu.

Inną sprawą jest również tempo i po prostu brak czasu na długie delektowanie się potrawami, tak jak w hotelu. W trakcie wycieczki dużo chodzimy i tracimy kalorie na wiele dodatkowych czynności o których nawet nie wiemy. Robienie zdjęć, kręcenie filmu, stanie czy spacerowanie to utrata 100 kalorii w ciągu godziny. Spędzając w hotelu czas na opalaniu się oraz zażywaniu kąpieli w basenie możemy stracić więcej kalorii. Jednak dość szybko je odzyskamy sięgając po frytki ze snack baru.

Atrakcje w hotelu

Inną opcją jest siłownia, aerobik w basenie czy wiele różnych aktywności przygotowanych przez sympatycznych animatorów. Czasem nie trzeba nic więcej niż jeden basen. Pływanie jest jedną z czynności spalających najwięcej kalorii. Temperatura wody jest niższa od temperatura ciała, przez co nasz organizm zużywa energię by się ogrzać. Drugą cenną informacją jest fakt, że pływanie angażuje wiele partii ciała i spalanie jest bardziej efektywne niż np. podczas jazdy na rowerze.

Ilnicka Agnieszka

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 35218 )
Array ( [docId] => 35218 )

Array ( [docId] => 35218 )