Czy przed treningiem biegowym należy zjeść posiłek

Kategoria: Diety
Autor: Giruć Katarzyna
Data: 11-04-2012 r.

Bieganie stało się bardzo modne. Na ścieżkach biegowych i w parkach od rana podziwiać można ludzi goniących za dobrą formą, lepszym samopoczuciem i lepszą figurą. Wśród nich jest wielu początkujących, ale nie tylko ci mają wątpliwości dotyczące zdrowego odżywiania biegacza.

Najczęstszym błędem popełnianym przez początkujących biegaczy jest wychodzenie na trening bez śniadania, za to z przekonaniem, że z pustym żołądkiem biega się lepiej lub łatwiej jest schudnąć. Tymczasem bieganie bez śniadania będzie trudne i może zniechęcić do dalszej aktywności. Organizm, któremu nie dostarczymy energii zbuntuje się a biegacz szybko straci siły i będzie chciał jak najszybciej zakończyć trening.

Co więc jeść przed bieganiem? Pierwszy posiłek powinien być lekkostrawny i bogaty w węglowodany. Należy zjeść go ok. 2 godzin przed wyjściem na trening i ok. 3 godzin przed zawodami. Musimy tez pamiętać, aby rano wypić przynajmniej szklankę wody.

Posiłek przed porannym biegiem powinien zawierać dużo węglowodanów po to, by szybko dostarczyć organizmowi dawkę energii. Taki posiłek powinien zawierać około 300-500 kcal, w zależności od wagi biegacza.

 

Lekkostrawne produkty bogate w węglowodany to np. pieczywo z miodem, dżemem lub masłem orzechowym (bułka grahamka, pieczywo tostowe, rogal, bułka maślana), płatki owsiane; do tego np. banan i szklanka wody lub soku pomarańczowego.

Giruć Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28327 )
Array ( [docId] => 28327 )

Array ( [docId] => 28327 )