Dieta dobrych kalorii

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 15-04-2012 r.

Ograniczenie liczby kalorii nie zawsze przekłada się na osiągnięcie szczupłej sylwetki. Stosując dietę dobrych kalorii, która opiera się na podziale na dobre i złe kalorie można schudnąć bez głodzenia się czy męczących ćwiczeń.

Dobre kalorie i złe kalorie

Doktor Philip Lipetz twierdzi, że niektóre produkty, choć zawierają takie same ilości kalorii, to jednak w większym stopniu sprzyjają odkładaniu się tłuszczu, dlatego podzielił on kalorie na dobre i złe. Właściwe są te produkty, które zawierają mniej niż 31 procent kalorii, które pochodzą z tłuszczu oraz te, o indeksie glikemicznym (ilość cukru, jaka powstaje w organizmie po spożyciu określonego produktu) niższym niż posiada sacharoza (cukier stołowy), czyli poniżej 65.

Dobre kalorie nie powodują tzw. syndromu odpowiedzi głodowej. Występuje on w momencie, gdy zaczynasz znacznie ograniczać kaloryczność posiłków. Organizm chroniąc się przed ubytkiem energii magazynuje tłuszcz i w ten sposób tyjesz. Bardzo łatwo to zaobserwować. Osoby z nadwagą jedzą niewiele, a mimo to ich waga praktycznie nie spada, a osoby szczupłe jedzą, ile chcą i nie muszą martwić się tym, że przytyją.

Podstawowe zasady diety dobrych kalorii

Doktor Lipetz zaleca ograniczenie spożywania białka zwierzęcego przez okres 2 pierwszych tygodni diety, niełączenie tego białka z owocami oraz węglowodanami. Na śniadanie i jako przekąski możesz jeść jedynie produkty zawierające dobre kalorie. Znajdziesz je w chudym nabiale (mleko, twaróg, jogurt naturalny, kefir), rybach morskich (dorsz, tuńczyk, łosoś, sola), cielęcinie, chudej szynce wieprzowej, drobiu i wątróbce.

„Dobre” owoce i warzywa to m.in. jabłka, śliwki, truskawki, cytrusy, brzoskwinie, brokuły, kalafior, pomidor, kapusta, seler i por. Spośród węglowodanów możesz spożywać pełnoziarniste pieczywo i makaron, otręby, ryż brązowy oraz kasze. Unikaj tłustych serów żółtych, jaj, tłustego mięsa (dziczyzny, baraniny, wołowiny oraz wieprzowiny), suszonych owoców, awokado, bananów, arbuza, ananasa, marchewki (zwłaszcza gotowanej), kukurydzy, ziemniaków, słodyczy i białego pieczywa.

Warto, abyś podczas diety stosował preparaty witaminowo-mineralne, w szczególności zawierające witaminę A, C i E, magnez, potas i chrom.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 29542 )
Array ( [docId] => 29542 )

Array ( [docId] => 29542 )