Dieta dr Dąbrowskiej

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 28-04-2012 r.

Często nie zdajemy sobie sprawy, że niewłaściwy sposób odżywiania się w znacznym stopniu wpływa na powstawanie wielu chorób cywilizacyjnych. Doktor Ewa Dąbrowska udowodniła, że dzięki odpowiedniej głodówce organizm jest w stanie samodzielnie poradzić sobie z większością schorzeń. Oto założenia diety dr Dąbrowskiej.

Leczenie środkami farmakologicznymi nie zawsze przynosi pożądane rezultaty. Sposób żywienia opracowany przez polską lekarkę opiera się na pewnego rodzaju poście leczniczym. Dzięki okresowej głodówce dostarczysz organizmowi niezbędne enzymy, witaminy oraz makroelementy, odtrujesz go, wzmocnisz i przywrócisz równowagę przemianom w nim zachodzącym.

Sposób żywienia dr Dąbrowskiej składa się z dwóch etapów. Pierwszy to oczyszczająca dieta warzywno-owocowa. Trwa ona od 10-40 dni, dostarcza około 400-800 kcal dziennie i ma na celu odtrucie organizmu i pozbycie się z niego toksyn oraz substancji szkodliwych oraz uruchomienie mechanizmów odpowiedzialnych za samoleczenie organizmu. Drugi etap to dieta makrobiotyczna, która powinna stać się Twoim sposobem żywienia na co dzień.

Założenia diety dr Dąbrowskiej

W czasie głodówki możesz spożywać jedynie warzywa i owoce. Postaw przede wszystkim na warzywa korzeniowe i liściaste, czyli marchew, buraka, seler (korzeń i nać), pietruszkę (korzeń i nać), rzepę, kapustę (biała, czerwona, pekińska, włoska), brokuły, chrzan, kalafior, pomidory, kabaczka, paprykę, ogórki i cukinię. Nie zapominaj o cebuli, czosnku i porze. Jedz je w postaci soków, surówek, zup, sałatek. Przede wszystkim spożywaj je w wersji surowej lub gotowane na parze.

 

Z owoców wybieraj jabłka, owoce cytrusowe, kiwi i jagody. Pamiętaj jednak o umiarkowanym spożywaniu owoców ze względu na zawarty w nich cukier, który może spowodować wolniejsze oczyszczanie organizmu i chudnięcie. Wychodzenie z etapu postu polega na stopniowym włączaniu do diety produktów dostarczających wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Wprowadzasz do menu białko w postaci ryb morskich (tuńczyk, łosoś, śledź, makrela, szproty, dorsz), a także rośliny strączkowe, pieczywo razowe, kasze, orzechy oraz mleko. Unikaj mięsa, białego pieczywa, cukru białej mąki oraz soli.

Dieta dr Dąbrowskiej zalecana jest w chorobach zapalnych, chorobach skóry, zwyrodnieniach stawów, zaćmie, paradontozie, zaburzeniach funkcjonowania przewodu pokarmowego, cukrzycy, alergiach oraz problemach z układem krążenia.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 29602 )
Array ( [docId] => 29602 )

Array ( [docId] => 29602 )