Dieta przy bezsenności

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 18-04-2012 r.

Specjaliści zalecają 8 godzin snu dziennie, tymczasem z bezsennością zmaga się coraz większa liczba osób, bez względu na wiek, płeć czy wykonywany zawód. Stres związany z pracą lub szkołą, używki lub choroby najczęściej powodują, że nie możemy zasnąć w nocy. Znaczenie ma również nasza dieta.

Jeśli cierpisz na bezsenność powinieneś uzupełnić swoją dietę o produkty zawierające trypofan. Znajdziesz go przede wszystkich w mleku, twarogach, drobiu, rybach, orzechach, soi, chlebie, figach, suszonych daktylach, gorzkiej czekoladzie oraz lodach. Ten aminokwas pobudzi Twój organizm do wydzielania melatoniny, która odpowiada za dobry sen oraz serotoniny, nazywanej hormonem szczęścia, która działa odprężająco. Źródłem hormon snu są m.in. wiśnie i ryż.

Aby dostarczyć organizmowi serotoniny powinieneś jeść produkty węglowodanowe zawierające skrobię, czyli pieczywo, kukurydzę, makaron, arbuz, ziemniaki, kaszę jęczmienną oraz płatki owsiane. Zasypianie ułatwi również dawka witaminy C np. w postaci świeżo wyciskanych soków z pomarańczy, cytryny czy grejpfruta. Dania gotuj, głównie na parze. Wybieraj produkty niskokaloryczne oraz lekkostrawne. Przed snem możesz wypić szklankę ciepłego mleka z dodatkiem miodu.

Bezsenność powoduje, że organizm nie ma szans na zregenerowanie się. Jeśli chcesz się porządnie wysypiać i wstawać w dobrym nastroju zrezygnuj z jedzenia przed snem potraw ciężkostrawnych i smażonych w głębokim tłuszczu. Unikaj picia alkoholu, napojów z kofeiną, czyli kawy, napojów energetycznych i coca-coli, palenia papierosów. Niewskazane jest również doprawianie potraw ostrymi przyprawami czy dodawanie do nich sera żółtego, czosnku i cebuli.

Pamiętaj, aby nie kłaść się spać głodnym, ani też przejedzonym. Zadbaj, aby ostatni posiłek przed pójściem do łóżka był lekkostrawny i zjedzony najpóźniej 2 godziny przed snem.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Małgorzata Suchecka

    al. Grunwaldzka 472D Lokal 1 Olivia Business Centre, Olivia Six (13. piętro), 80-309 Gdańsk

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 29564 )
Array ( [docId] => 29564 )

Array ( [docId] => 29564 )