Jak komponować posiłki w diecie pomidorowej

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 24-04-2012 r.

Pomidor, zwłaszcza w okresie letnim, jest warzywem często goszczącym na naszych talerzach. W sałatce, sosie czy zupie. W postaci ketchupu, przecieru lub soku. Zawiera również bardzo mało kalorii, co wykorzystano tworząc dietę pomidorową.

Zalety pomidora

Pomidor jest warzywem stanowiącym cenne źródło witamin i składników odżywczych. To bardzo dobre źródło witaminy C, witamin z grupy B oraz witaminy K. Jedząc pomidora dostarczasz organizmowi potas, wapń, żelazo i magnes, a także uzupełniasz swoją dietę w likopen, utleniacz, zmniejszający ryzyko zachorowania na raka prostaty lub szyjki macicy.

Przy całym bogactwie korzystnie wpływających na Twój organizm składników, to czerwone warzywo dostarcza niewiele kalorii. W 100 g pomidora znajduje się 20 kcal oraz 1 gram błonnika pokarmowego. Warzywa te ponadto bogate są w produkty balastowe, np. błonnik, który wspomaga odchudzanie oraz oczyszczanie organizmu.

Posiłki w diecie pomidorowej

Podstawową zasadą diety pomidorowej jest dodawanie do każdego posiłku pomidora. Pamiętaj, aby przez cały okres stosowania tej diety wypijać minimum 2 litry płynów. Przede wszystkim powinna to być woda mineralna. Ponadto możesz pić świeżo wyciskane soki warzywne i owocowe, zieloną herbatę i herbatki owocowe. Jednak nie możesz ich słodzić. Pomidora możesz jeść na surowo, w postaci duszonej, zapiekanej, grillowanej, nadziewanej lub smażonej na małej ilości oleju. Dodawaj go także do zup, sosów, soków lub koktajli mleczno-warzywnych.

 

Przykładowo na śniadanie zjedz serek wiejski z pokrojonym pomidorem i szczypiorkiem oraz kromką pieczywa razowego. Na obiad przygotuj spaghetti z sosem bolognese, a na kolację faszerowane pomidory. Pomiędzy posiłkami wypij koktajl maślankowo-pomidorowy lub zjedz 2 kromki pieczywa chrupkiego posmarowanego twarożkiem i obłożonego pomidorem, zieloną sałatą i posypane bazylią.

Dieta pomidorowa trwa dziesięć dni i pozwala schudnąć nawet 2 kilogramy. Można ją stosować raz w miesiącu. Dzienny bilans kaloryczny nie przekracza 1000 kcal.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 29593 )
Array ( [docId] => 29593 )

Array ( [docId] => 29593 )