Jak powinna wyglądać dieta 40-latki

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 16-04-2012 r.

Wraz z przekroczeniem 40. roku życia przychodzi nam zmierzyć się z obniżającym się stężeniem hormonów, a co za tym idzie wolniejszą przemianą materii i szybszym odkładaniem się tkanki tłuszczowej. Aby w pełni cieszyć się dobrym zdrowiem i zapobiec przybieraniu na wadze warto wprowadzić kilka zmian żywieniowych w swojej codziennej diecie.

Po 40-stce zapotrzebowanie Twojego organizmu na energię zmniejsza się o 25 procent. Ze względu na spowolniony metabolizm utrzymanie prawidłowej wagi ciała wymaga od Ciebie sporej pracy i wyrzeczeń. W Twojej diecie jak najrzadziej powinny gościć ciasta, ciastka i innego typu łakocie, w tym słodkie owoce, ponieważ zawierają one spore ilości cukrów prostych.

Podatność na zmiany miażdżycowe, nowotworowe oraz zwiększone ryzyko zachorowań na schorzenia układu sercowo-naczyniowego niewskazane jest również wieczorne podjadanie, tłuste posiłki, fast foody, słone przekąski oraz picie alkoholu. Z wiekiem zwiększa się również wrażliwość żołądka, dlatego unikaj potraw ciężkostrawnych i wzdymających.

Jedz 4-5 pełnowartościowych posiłków dziennie maksymalnie co 4 godziny, a ostatni posiłek najlepiej spożywaj nie później niż 3 godziny przed pójściem spać. Zadbaj o to, aby był on lekkostrawny np. kromka ciemnego pieczywa z plasterkiem polędwicy z indyka, liściem sałaty i plastrami pomidora. Dodaj do jadłospisu tłuste ryby morskie, oliwę z oliwek, olej lniany, siemię lniane, nasiona oraz orzechy, ponieważ zawierają one kwasy omega-3, które regulują poziom cholesterolu we krwi.

Zwiększ ilość spożywanych warzyw, gdyż oprócz błonnika, witamin i minerałów dostarczają one antyoksydanty, które obniżają ryzyko powstawania nowotworów. Menopauza oraz zmniejszające się stężenie estrogenów sprzyja rozwojowi osteoporozy, dlatego w Twoim menu na stałe powinien zagościć chudy nabiał. Nie zapominaj o pełnowartościowych produktach zbożowych i piciu minimum 1,5 litra napojów dziennie, najlepiej w postaci wody niegazowanej, herbatek ziołowych i owocowych.

Gdy borykasz się z uderzeniami gorąca i wahaniami nastroju dolegliwości złagodzi napar z rumianku, melisa, herbata z żeń-szenia oraz zielona herbata jaśminowa.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 29552 )
Array ( [docId] => 29552 )

Array ( [docId] => 29552 )