Jak wygląda dieta dla figury typu klepsydra

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 15-04-2012 r.

W latach 50. i 60. XX wieku sylwetka Marilyn Monroe uważana była za idealną. Legendarna aktorka posiadała figurę typu klepsydra, która powszechnie uważana jest za symbol kobiecości. Jednak panie o proporcjonalnych kształtach powinny zadbać również o właściwą dietę.

Figura klepsydry

Kobieta klepsydra posiada symetryczną sylwetkę. Charakterystyczne są dla niej ramiona i barki niemal tak samo szerokie jak biodra. Rozdziela je wąska i ładnie zarysowana talia. Kobiety o tym typie figury mają duże piersi i długie nogi, dość mocno rozbudowane w udach. Klepsydra najszybciej tyje w biodrach i udach. Gdy przybywa jej tkanki tłuszczowej zaokrąglają się również ramiona i pupa, a biust staje się pełniejszy.

Jeśli nie masz pewności, czy należysz do tej grupy kobiet możesz to obliczyć dzieląc obwód talii (cm) przez obwód bioder (cm). Jeśli wynik mieści się w przedziale 0,71 do 0,80 jesteś klepsydrą. Gdy rezultat oscyluje między 0,5-0,7 należysz do gruszek, a przy wyniku 0,81 i więcej masz sylwetkę typu jabłko.

Dieta kobiety o figurze klepsydry

W jadłospisie osoby posiadającej figurę typu klepsydra powinna być zachowana równowaga pomiędzy produktami białkowymi a węglowodanowymi. Przy tej sylwetce dozwolone jest jedzenie praktycznie wszystkiego, należy jedynie pamiętać o objętości zjadanych posiłków. Powinny być małe, a jedzone częściej (5-6 razy dziennie). Klepsydra powinna postawić przede wszystkim na produkty z niskim lub średnim indeksem glikemicznym. W ten sposób utrzyma równomierny poziom glukozy we krwi i uchroni przed wilczym apetytem na słodycze.

Zalecane jest ograniczenie słodyczy, potraw smażonych oraz słodkich napojów. Powinna zamienić białe pieczywo na pełnoziarniste oraz produkty zbożowe nieprzetworzone, czyli ciemny ryż i makaron, kasze. Wskazane jest również zastąpienie soli przyprawami i ziołami, a cukru np. miodem. Podstawowym źródłem białka powinno być chude mięso - najlepiej drób, tłuste ryby morskie (tuńczyk, łosoś) oraz warzywa strączkowe. Nieodzownym składnikiem diety musi być woda, wypijana w ilości co najmniej ośmiu szklanek dziennie.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 29540 )
Array ( [docId] => 29540 )

Array ( [docId] => 29540 )