Jak wygląda dieta dla figury typu klepsydra

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 15-04-2012 r.

W latach 50. i 60. XX wieku sylwetka Marilyn Monroe uważana była za idealną. Legendarna aktorka posiadała figurę typu klepsydra, która powszechnie uważana jest za symbol kobiecości. Jednak panie o proporcjonalnych kształtach powinny zadbać również o właściwą dietę.

Figura klepsydry

Kobieta klepsydra posiada symetryczną sylwetkę. Charakterystyczne są dla niej ramiona i barki niemal tak samo szerokie jak biodra. Rozdziela je wąska i ładnie zarysowana talia. Kobiety o tym typie figury mają duże piersi i długie nogi, dość mocno rozbudowane w udach. Klepsydra najszybciej tyje w biodrach i udach. Gdy przybywa jej tkanki tłuszczowej zaokrąglają się również ramiona i pupa, a biust staje się pełniejszy.

Jeśli nie masz pewności, czy należysz do tej grupy kobiet możesz to obliczyć dzieląc obwód talii (cm) przez obwód bioder (cm). Jeśli wynik mieści się w przedziale 0,71 do 0,80 jesteś klepsydrą. Gdy rezultat oscyluje między 0,5-0,7 należysz do gruszek, a przy wyniku 0,81 i więcej masz sylwetkę typu jabłko.

Dieta kobiety o figurze klepsydry

W jadłospisie osoby posiadającej figurę typu klepsydra powinna być zachowana równowaga pomiędzy produktami białkowymi a węglowodanowymi. Przy tej sylwetce dozwolone jest jedzenie praktycznie wszystkiego, należy jedynie pamiętać o objętości zjadanych posiłków. Powinny być małe, a jedzone częściej (5-6 razy dziennie). Klepsydra powinna postawić przede wszystkim na produkty z niskim lub średnim indeksem glikemicznym. W ten sposób utrzyma równomierny poziom glukozy we krwi i uchroni przed wilczym apetytem na słodycze.

 

Zalecane jest ograniczenie słodyczy, potraw smażonych oraz słodkich napojów. Powinna zamienić białe pieczywo na pełnoziarniste oraz produkty zbożowe nieprzetworzone, czyli ciemny ryż i makaron, kasze. Wskazane jest również zastąpienie soli przyprawami i ziołami, a cukru np. miodem. Podstawowym źródłem białka powinno być chude mięso - najlepiej drób, tłuste ryby morskie (tuńczyk, łosoś) oraz warzywa strączkowe. Nieodzownym składnikiem diety musi być woda, wypijana w ilości co najmniej ośmiu szklanek dziennie.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 29540 )
Array ( [docId] => 29540 )

Array ( [docId] => 29540 )