Jakie są założenia diety hinduskiej

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 09-05-2012 r.

W dawnych czasach ciężarne kobiety z terenów Indii na miesiąc przed prawdopodobną datą porodu ograniczały swój jadłospis do jednego dania, co sprzyjało szybkiemu powrotowi do wagi sprzed ciąży. Dieta hinduska lekko zmodyfikowała to założenie.

Podstawowe założenia diety hinduskiej

Dieta hinduska znana również jako dieta bollywoodzka (od kina bollywodzkiego) określana jest mianem mono diety. Wynika to z faktu, że przez tydzień lub dwa, w zależności od efektów, jakie chcesz uzyskać, wolno Ci jeść tylko i wyłącznie jedno danie składające się z trzech składników lub trzy odrębne artykuły spożywcze.

Musisz pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze - dobrze się zastanów nad produktami, które wybierzesz, bo nic innego w czasie trwania diety nie będziesz mógł jeść. Po drugie – wybrane przez Ciebie produkty powinny być niskokaloryczne i zawierać małe ilości tłuszczu. Możesz spożywać produkty białkowe np. drób, jajka, warzywa oraz owoce. A więc sięgnij po jeden produkt z półki białkowej (np. jajko czy pierś drobiową), drugi z warzywnej i trzeci z owocowej. Nie ma tu miejsca dla węglowodanów, a ilości tłuszczu są minimalne. Zakazany jest alkohol, słodycze oraz ziemniaki.

W diecie hinduskiej istotną rolę odgrywa Ajurweda, zgodnie z którą każde z dań powinno zawierać sześć smaków - słodki, kwaśny, słony, ostry, gorzki oraz cierpki. Realizacja tego założenia jest możliwa dzięki przyprawom, które dodadzą posiłkowi odpowiedniego smaku, jak i przyspieszą metabolizm.

 

Menu w diecie hinduskiej

Śniadanie powinno pokrywać 25-30 procent dziennego bilansu kalorycznego, który w diecie hinduskiej wynosi 1200 kcal. Musi być ono sycące i dawać energię potrzebną do dobrego rozpoczęcia dnia. Powinno zawierać produkty zbożowe np. muesli, chleb chrupki, białko np. jajko, mleko lub przetwory mleczne, chudy ser lub wędliny oraz warzywa lub owoce.

Obiad należy zjeść między godziną 12.00 a 13.00. O tej porze dnia zalecane są dania warzywne z dodatkiem pełnowartościowego białka np. ryby, niskotłuszczowego białego lub żółtego sera albo drobiu.

Na kolację należy zjeść danie lekkostrawne, złożone z białka, warzyw lub owoców i niewielkiej ilości produktów zbożowych. Pomiędzy posiłkami możesz pić soki owocowe (1 szklanka) lub warzywne (2 szklanki).

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 29615 )
Array ( [docId] => 29615 )