Korzyści z jedzenia kiełków

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 10-05-2012 r.

Niedobór witamin, zwłaszcza po okresie zimowym, można szybko i smacznie uzupełnić dzięki wzbogaceniu naszej codziennej diety o nasiona roślin, czyli kiełki. Można nimi wzbogacić sałatki i surówki, posypać zupę, jajecznicę, ziemniaki czy kanapkę.

Leczniczy wpływ kiełków na ludzki organizm odkryli ponad pięć tysięcy lat temu Chińczycy. Zalecane są w stanach przemęczenia organizmu, nadmiernej ospałości, stanach chorobowych, w okresie rekonwalescencji, problemach ze skórą, włosami i paznokciami oraz przy przedłużającym się stresie. Ich prozdrowotne działanie to skutek zawartości mnóstwa witamin, minerałów, wartościowego białka, beta-karotenu oraz niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3. Ponadto są niskokaloryczne, a znajdujący się w nich błonnik pokarmowy dba o dobrą przemianę materii.

Kiełki chronią organizm przed wolnymi rodnikami, zmianami miażdżycowymi, nowotworami i obniżają poziom złego cholesterolu LDL. Działają wzmacniająco na kości, poprawiają kondycję skóry, włosów oraz paznokci. Mają również pozytywny wpływ na samopoczucie.

W kiełkach soi znajdziesz witaminę A, B, C i K, kwasy omega-3, makroelementy (potas, magnez, fosfor oraz żelazo) oraz izoflawony. Dodając je do swoich potraw zmniejszysz ryzyko zachorowania na nadciśnienie, zadbasz o prawidłową pracę układu hormonalnego i nerwowego oraz wygląd skóry. Z nasionami lucerny dostarczysz organizmowi nienasycone kwasy tłuszczowe, kwas foliowy, witaminę C oraz E, magnez oraz cynk. Sięgaj po nie, jeśli masz problemy z reumatyzmem oraz dla wzmocnienia kości i zębów.

 

Ziarna owsa to bogactwo witamin A, B, C i E oraz minerałów m.in. żelaza, fluoru, wapnia i jodu, dzięki czemu wpływają na pracę tarczycy oraz gospodarkę hormonalną. We wzrastającej rzeżusze znajdziesz sole minerale, olejki eteryczne oraz witaminy A, B, C i D. Najlepiej sprawdza się przy oczyszczaniu organizmu z toksyn i usprawni funkcjonowanie nerek. Zalecana cukrzykom.

Przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie, odkażająco i moczopędnie podziałają kiełki rzodkiewki, a ryzyko nowotworów zmniejszą kiełki brokułów. Nasiona słonecznika wzmocnią zęby i kości, usprawnią pracę serca i układu immunologicznego.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 29620 )
Array ( [docId] => 29620 )

Array ( [docId] => 29620 )