Na czym polega dieta Cambridge

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 04-07-2012 r.

Stosując dietę Cambridge nie komponujesz sam posiłków, ale jesz gotowe mieszanki w postaci zup, koktajli oraz batonów. Ta metoda odchudzania jest bardzo restrykcyjna i wymaga konsekwentnego stosowania, bez żadnych odstępstw czy zamienników.

Kto wymyślił dietę Cambridge

Początki diety Cambridge sięgają 1960 roku, kiedy doktor Alan Howard zaczął prowadzić badania nad otyłością i metodami redukcji masy ciała. Osiem lat później razem z doktorem Ianem McLean-Bairdem naukowiec z Uniwersytetu Cambridge rozpoczął projekt badawczy Narodowe Sympozjum Otyłości, którego efektem było przygotowanie specjalnych produktów wspomagających odchudzanie.

Badania przeprowadzone na osobach z nadwagą, którym zamiast posiłków podawano gotowe mieszanki wykazały, że taki sposób żywienia w znacznym stopniu powoduje spadek wagi, jest łatwo przyswajany przez pacjentów i w pełni dla nich bezpieczny.

Jadłospis w diecie Cambridge

Menu w diecie Cambridge oparte jest na gotowych produktach w postaci zup w proszku, koktajli oraz batonów. Zupy są podstawą tej diety. Są dostępne w smakach: jarzynowym, grzybowym, pomidorowym, kurczaka z grzybami oraz żurku.

Wśród napojów znajdziesz smak kawowy, cappuccino, waniliowy, truskawkowy, oraz owoców leśnych.

Batony Cambridge mają smak żurawinowy, czekoladowy, morelowo-waniliowy, zbożowy o smaku owocowym oraz jabłkowy z rodzynkami.

Posiłki te są niskoenergetyczne, dostarczają ok. 140 kcal w jednej porcji i pokrywają 1/3 dziennego zapotrzebowania na składniki mineralne, białko oraz witaminy. Jeden produkt odpowiada jednemu posiłkowi. Jeśli jesteś kobietą zjadasz trzy takie posiłki dziennie, jeśli mężczyzną - cztery.

Dieta trwa trzy tygodnie, po których następują dwa tygodnie diety mieszanej, czyli posiłki Cambridge jesz naprzemiennie z normalnymi daniami.

 

W czasie diety Cambridge powinieneś wypijać około 2 litrów wody. Nie możesz pić soków, kawy i napojów z kofeiną oraz alkoholu. Sporadycznie możesz pozwolić sobie na zieloną herbatę.

Dieta dostarcza dziennie około 400-500 kcal dziennie, dlatego stosując ją powinieneś ograniczyć aktywność fizyczną, aby nie tracić zbyt dużo energii.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 28344 )
Array ( [docId] => 28344 )

Array ( [docId] => 28344 )