Na czym powinna opierać się dieta 20-latki

Kategoria: Diety
Autor: Stwora Sylwia
Data: 23-04-2012 r.

Młode kobiety, pomiędzy 20. a 30. rokiem życia, często decydują się na stosowanie restrykcyjnych diet. Zapominają, że wystarczy pozbyć się kilku złych nawyków żywieniowych i wyrobić w sobie nawyk regularnej aktywności fizycznej, aby cieszyć zdrowiem i szczupłą sylwetką nie tylko w tym okresie, ale i w późniejszym czasie.

Zdaniem lekarzy twoje kości w wieku 25 lat są najzdrowsze i najsilniejsze. To przekłada się również na twoją sylwetkę. Dzięki dobrej przemianie materii łatwiej ci jest utrzymać ją w ryzach. Jednak nie oznacza to, że możesz bezkarnie jeść wszystko, na co masz ochotę i to w nieograniczonych ilościach. Takie myślenie w połączeniu z brakiem aktywności fizycznej, nie tylko szybko doprowadzi cię do nadwagi, ale i zaowocuje problemami zdrowotnymi.

Okres pomiędzy 20. a 30. rokiem życia to również czas, kiedy jesteś szczególnie narażona na anemię, która powstaje w wyniku źle zbilansowanej diety lub obfitych miesiączkach. Jeśli należysz do grupy 20+ to powinnaś zdać sobie sprawę, że to najlepszy czas na wypracowanie w sobie nawyków zdrowego odżywiania się i regularnych ćwiczeń, które pozwolą ci zachować dobre zdrowie i wymarzoną sylwetkę na lata.

Aby uniknąć anemii musisz zadbać uzupełnienie swojego menu o witaminę B12, kwas foliowy oraz żelazo, które znajdziesz w chudym mięsie, drobiu, żółtkach jaj, wątrobie, pieczywie pełnoziarnistym, brokułach czy też tłustych rybach morskich. Te ostatnie dodatkowo zawierają w sobie kwasy omega-3, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz witaminę D.

Mając 20+ powinnaś zadbać o swoje kości poprzez codzienne spożywanie produktów bogatych w magnez, wapń, witaminę D i białka. Najwięcej magnezu znajdziesz w bananach, szpinaku, kakao, żółtych serach, gorzkiej czekoladzie, płatkach owsianych oraz roślinach strączkowych. Źródłem wapnia i białka jest mleko oraz jego przetwory, sery. Dodanie do diety tych składników znacznie zmniejszy ryzyko rozwoju osteoporozy.

 

Bazą dla Twojej codziennej diety powinny być owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste, a także zdrowe tłuszcze m.in. olej lniany i oliwa z oliwek.

Ważne jest, abyś dbała o regularne posiłki i nie rezygnowała z pierwszego i drugiego śniadania, które nie tylko dodadzą Ci energii na resztę dnia, ale i uchronią przed wieczornymi napadami głodu. W tym okresie twojego życia lepsze efekty niż dieta odchudzająca przyniesie systematyczna aktywność fizyczna.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 29590 )
Array ( [docId] => 29590 )

Array ( [docId] => 29590 )