Jak sprawdzić ofertę biura podróży

Autor: Kłossowska Anna
Data: 09-07-2012 r.

Po sprawdzeniu biura w Urzędzie Marszałkowskim, Krajowym Rejestrze Sądowym i Krajowym Rejestrze Długów, należy dokładnie przewertować katalog z ofertami, jak również poprosić o wzór umowy oraz warunków uczestnictwa do przeczytania.

W folderach, katalogach, broszurach biuro podróży powinno dokładnie i zrozumiale podać takie elementy oferty, jak: cena wycieczki i sposób jej ustalenia, miejsce pobytu, trasa wycieczki (program zwiedzania i listę atrakcji turystycznych), opis środka transportu, położenie, rodzaj i kategoria hotelu (według przepisów kraju pobytu), ilość i rodzaj posiłków, terminy zapłaty za wycieczkę i wysokość zaliczki, termin pisemnego powiadomienia klienta o ewentualnym odwołaniu wyjazdu, gdy jest on uzależniony od liczby zgłoszeń, informacje o przepisach paszportowych, wizowych, sanitarnych i wymaganiach zdrowotnych.

Zwróćmy uwagę, czy w folderze bądź na stronie internetowej biura mamy szansę obejrzeć dokładnie hotel, w którym planujemy spędzić urlop. Częstą praktyką biur podróży jest zamieszczanie zdjęć obiektów nawet sprzed 10 lat albo takich, na których giną one np. w kępie drzew. Tymczasem my mamy prawo, a nawet obowiązek wiedzieć, jak nasz hotel wygląda: z zewnątrz (czy ma na przykład obiecywany basen i czy nie jest on rozmiarów dziecięcego brodzika), ale przede wszystkim wewnątrz.

Domagajmy się zdjęć pokoju – i to w tym standardzie, w którym będziemy mieszkać, a nie suite, podczas gdy my będziemy zakwaterowani w „jedynce”. Dowiedzmy się, jak jest wyposażony –jeśli jedziemy z koleżanką, a nie mężem to może nie koniecznie zadowoli nas łóżko matrymonialne? To niby detal, ale na urlopie może urosnąć do rangi poważnego problemu.

Podobnie jak widok z okna – jeśli chcemy spoglądać co dzień na morze, to zazwyczaj wiąże się to z dodatkową opłatą. Na pokojach z „gorszym” widokiem, na przykład na parking czy podwórko-studnię bez wątpienia oszczędzimy, ale niech będzie to wybór świadomy. Gdy już na to przystaliśmy, nie róbmy awantury po przyjeździe do hotelu domagając się, bezprawnie, lepszego standardu. Istotne jest też, jak wygląda łazienka – jest w niej wanna czy prysznic (na przykład osoby starsze czy po kontuzjach mogą być niezadowolone z tej pierwszej; są też tacy, którzy nie lubią po prostu wanien „publicznych”).

Rezerwując wyjazd zadawajmy jak najwięcej pytań: o klimatyzację, wyżywienie, lokalne obyczaje i zakres opieki rezydentów. To oni są reprezentantem biura w kraju, do którego się wybraliśmy i w razie jakichkolwiek kłopotów musimy na nich liczyć.

Koniecznie trzeba zapoznać się z trybem zgłaszania rezygnacji, bo im wcześniej się z wycieczki zrezygnuje, tym mniej się straci pieniędzy.

Kłossowska Anna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 28923 )
Array ( [docId] => 28923 )