Co dawać dziecku na drugie śniadanie

Autor: Stwora Sylwia
Data: 17-05-2012 r.

Drugie śniadanie powinno stanowić nieodłączny element diety każdego dziecka. Warto zadbać, aby na ten posiłek składały się produkty smaczne, zdrowe i dostarczające mu energii do nauki oraz zabawy. Wystrzegaj się dawania dziecku „czegokolwiek”.

Zalecenie specjalistów żywienia oraz lekarzy odnośnie spożywania pięciu posiłków oraz pięciu porcji naturalnych witamin w ciągu dnia dotyczy również dzieci. Wprowadzenie na stałe do diety dziecka drugiego śniadania zapewni prawidłowy rozwój młodego organizmu oraz podwyższy jego ochronę przed wieloma chorobami i dolegliwościami. Ponadto dobre nawyki żywieniowe wyniesione z wczesnych lat życia mogą zaprocentować w przyszłości.

Wraz z drugim posiłkiem dnia dziecko powinno otrzymywać niezbędne składniki odżywcze, czyli węglowodany, tłuszcze, białko, błonnik, witaminy oraz minerały. To pozwoli mu zachować energię potrzebną do prawidłowej pracy mózgu, a w efekcie przełoży się na koncentrację i lepszą zdolność zapamiętywania.

Zwykle na drugie śniadanie przygotowujesz dziecku kanapkę z wędliną lub żółtym serem albo dajesz mu pieniądze, żeby kupiło sobie drożdżówkę w szkolnym sklepiku. Niestety zwykłą kanapką nie dostarczamy dziecku wszystkich niezbędnych składników odżywczych, a kilka złotych zostanie przeznaczone na baton, chipsy lub napój gazowany i może przyczynić się do nadwagi Twojej pociechy. Białe pieczywo zastąp pełnoziarnistym lub przykładowo pitą, w której zawiniesz nie tylko warzywa, ser czy szynkę, ale kawałek kurczaka czy indyka.

 

Jeśli dziecko nie lubi jeść samych owoców przygotuj mu sałatkę, w której dodasz do nich np. rodzynki, kawałek czekolady, orzechy, pestki słonecznika czy jogurt. Nie zapomnij o zaopatrzeniu dziecka w napój. Najlepszym rozwiązaniem będzie woda mineralna, sok owocowy lub warzywny albo jogurt pitny.

Zadbaj o to, aby dziecko wychodziło z domu z przygotowanym drugim śniadaniem. Aby mieć pewność, że posiłek został zjedzony warto uwzględnić lubiane przez pociechę produkty i w miarę możliwości zmodyfikować je tak, aby jedzenie było zdrowe, urozmaicone i dostarczało mu potrzebnej dawki energii niezbędnej do wysiłku fizycznego i intelektualnego. Dobrym pomysłem jest przygotowanie drugiego śniadania wspólnie z dzieckiem.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 29637 )
Array ( [docId] => 29637 )

Array ( [docId] => 29637 )