Co dawać dziecku na drugie śniadanie

Autor: Stwora Sylwia
Data: 17-05-2012 r.

Drugie śniadanie powinno stanowić nieodłączny element diety każdego dziecka. Warto zadbać, aby na ten posiłek składały się produkty smaczne, zdrowe i dostarczające mu energii do nauki oraz zabawy. Wystrzegaj się dawania dziecku „czegokolwiek”.

Zalecenie specjalistów żywienia oraz lekarzy odnośnie spożywania pięciu posiłków oraz pięciu porcji naturalnych witamin w ciągu dnia dotyczy również dzieci. Wprowadzenie na stałe do diety dziecka drugiego śniadania zapewni prawidłowy rozwój młodego organizmu oraz podwyższy jego ochronę przed wieloma chorobami i dolegliwościami. Ponadto dobre nawyki żywieniowe wyniesione z wczesnych lat życia mogą zaprocentować w przyszłości.

Wraz z drugim posiłkiem dnia dziecko powinno otrzymywać niezbędne składniki odżywcze, czyli węglowodany, tłuszcze, białko, błonnik, witaminy oraz minerały. To pozwoli mu zachować energię potrzebną do prawidłowej pracy mózgu, a w efekcie przełoży się na koncentrację i lepszą zdolność zapamiętywania.

Zwykle na drugie śniadanie przygotowujesz dziecku kanapkę z wędliną lub żółtym serem albo dajesz mu pieniądze, żeby kupiło sobie drożdżówkę w szkolnym sklepiku. Niestety zwykłą kanapką nie dostarczamy dziecku wszystkich niezbędnych składników odżywczych, a kilka złotych zostanie przeznaczone na baton, chipsy lub napój gazowany i może przyczynić się do nadwagi Twojej pociechy. Białe pieczywo zastąp pełnoziarnistym lub przykładowo pitą, w której zawiniesz nie tylko warzywa, ser czy szynkę, ale kawałek kurczaka czy indyka.

Jeśli dziecko nie lubi jeść samych owoców przygotuj mu sałatkę, w której dodasz do nich np. rodzynki, kawałek czekolady, orzechy, pestki słonecznika czy jogurt. Nie zapomnij o zaopatrzeniu dziecka w napój. Najlepszym rozwiązaniem będzie woda mineralna, sok owocowy lub warzywny albo jogurt pitny.

Zadbaj o to, aby dziecko wychodziło z domu z przygotowanym drugim śniadaniem. Aby mieć pewność, że posiłek został zjedzony warto uwzględnić lubiane przez pociechę produkty i w miarę możliwości zmodyfikować je tak, aby jedzenie było zdrowe, urozmaicone i dostarczało mu potrzebnej dawki energii niezbędnej do wysiłku fizycznego i intelektualnego. Dobrym pomysłem jest przygotowanie drugiego śniadania wspólnie z dzieckiem.

Stwora Sylwia

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 29637 )
Array ( [docId] => 29637 )

Array ( [docId] => 29637 )