Zadaj sobie pytanie, czy faktycznie chcesz znacznie poszerzyć ofertę? Usługi lekarskie w tej kwestii niewiele różnią się od menu w restauracji – im krótsza karta, tym bardziej wyspecjalizowana kuchnia i większe prawdopodobieństwo, że kucharz jest fachowcem w swojej dziedzinie. Podobnie jak unika się łączenia kuchni włoskiej, greckiej i polskiej, tak samo nie tworzy się szerokiej oferty usług „dla każdego”. To ewidentnie działanie po omacku, pokazujące desperację i brak celu działania, zatem – brak planu i strategicznego podejścia do prowadzonej działalności.
Jak rozwijać nowe usługi w gabinecie stomatologicznym – 7 łatwych zasad
Każdy gabinet, nawet całkiem mały, chcąc się rozwijać, staje przed wyborem drogi rozwoju. Jedni po prostu poszerzają podstawową ofertę, stawiając na wzrost zatrudnienia fachowców, inni poszerzają infrastrukturę i doposażają gabinety. Sprawdź, jak możesz w prosty sposób stworzyć popyt na nowe usługi wśród swoich pacjentów
Problemy z decyzyjnością i błędy w zarządzaniu placówką nie pozwolą na jej rozwój i stworzenie wartościowej marki na rynku, cenionej i rozpoznawalnej przez pacjentów. A przecież każdy chce tego uniknąć.
Bądź otwarty i słuchaj pacjentów.
Zamiast nachalnego komunikowania o nowościach, często zupełnie niezrozumiałych przez pacjenta i traktowanych przez niego jak zbędne, warto rozpocząć od budowy zaufania i rozbudzania zainteresowania. Dobrym przykładem są kosmetyczne zabiegi bazujące na zachowaniu jak największej struktury zęba, mało inwazyjnie, w ramach tzw. krótkotrwałej ortodoncji. A wtedy pacjent sam będzie dopytywał o nowe możliwości poprawy zdrowia czy po prostu komfortu. Oczywiście jeśli zrozumie, czym jest dana usługa i co dzięki niej zyskuje.
Wprowadź te zasady w swoim gabinecie
- Nie rozwijaj się jedynie na zasadzie podpatrywania i powielania pomysłów konkurencji.
- Nie wymyślaj oferty na siłę, by być na siłę oryginalnym i tak próbować się wyróżnić.
- Nie przesadź z szerokością oferty – specjalizuj się w czymś i w tym konsekwentnie rozwijaj, zapewniając najlepszą obsługę oraz satysfakcjonującą jakość.
- Unikaj nachalności – dbaj o wizerunek.
- Bądź raczej przewidywalny – pacjenci nie oczekują od stomatologów zaskoczeń.
- Sprawdzaj cyklicznie poziom wskaźnika kanibalizacji – czy usługi uzupełniają się wzajemnie czy raczej wypierają.
- Edukuj i rozwiązuj problemy, a nie bądź jedynie usługodawcą.
