Jak rozwijać nowe usługi w gabinecie stomatologicznym – 7 łatwych zasad

Kategoria: Stomatologia
Data: 03-10-2017 r.

Każdy gabinet, nawet całkiem mały, chcąc się rozwijać, staje przed wyborem drogi rozwoju. Jedni po prostu poszerzają podstawową ofertę, stawiając na wzrost zatrudnienia fachowców, inni poszerzają infrastrukturę i doposażają gabinety. Sprawdź, jak możesz w prosty sposób stworzyć popyt na nowe usługi wśród swoich pacjentów

Zadaj sobie pytanie, czy faktycznie chcesz znacznie poszerzyć ofertę? Usługi lekarskie w tej kwestii niewiele różnią się od menu w restauracji – im krótsza karta, tym bardziej wyspecjalizowana kuchnia i większe prawdopodobieństwo, że kucharz jest fachowcem w swojej dziedzinie. Podobnie jak unika się łączenia kuchni włoskiej, greckiej i polskiej, tak samo nie tworzy się szerokiej oferty usług „dla każdego”. To ewidentnie działanie po omacku, pokazujące desperację i brak celu działania, zatem – brak planu i strategicznego podejścia do prowadzonej działalności.

Problemy z decyzyjnością i błędy w zarządzaniu placówką nie pozwolą na jej rozwój i stworzenie wartościowej marki na rynku, cenionej i rozpoznawalnej przez pacjentów. A przecież każdy chce tego uniknąć.

Bądź otwarty i słuchaj pacjentów.

Zamiast nachalnego komunikowania o nowościach, często zupełnie niezrozumiałych przez pacjenta i traktowanych przez niego jak zbędne, warto rozpocząć od budowy zaufania i rozbudzania zainteresowania. Dobrym przykładem są kosmetyczne zabiegi bazujące na zachowaniu jak największej struktury zęba, mało inwazyjnie, w ramach tzw. krótkotrwałej ortodoncji. A wtedy pacjent sam będzie dopytywał o nowe możliwości poprawy zdrowia czy po prostu komfortu. Oczywiście jeśli zrozumie, czym jest dana usługa i co dzięki niej zyskuje.

Wprowadź te zasady w swoim gabinecie

  1. Nie rozwijaj się jedynie na zasadzie podpatrywania i powielania pomysłów konkurencji.
  2. Nie wymyślaj oferty na siłę, by być na siłę oryginalnym i tak próbować się wyróżnić.
  3. Nie przesadź z szerokością oferty – specjalizuj się w czymś i w tym konsekwentnie rozwijaj, zapewniając najlepszą obsługę oraz satysfakcjonującą jakość.
  4. Unikaj nachalności – dbaj o wizerunek.
  5. Bądź raczej przewidywalny – pacjenci nie oczekują od stomatologów zaskoczeń.
  6. Sprawdzaj cyklicznie poziom wskaźnika kanibalizacji – czy usługi uzupełniają się wzajemnie czy raczej wypierają.
  7. Edukuj i rozwiązuj problemy, a nie bądź jedynie usługodawcą.

 

Marta Chalimoniuk-Nowak Head of Brand Strategy, PND Futura, CEO HealthyBrands ekspert ds. marketingu strategicznego w ochronie zdrowia i farmacji

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Ochrona danych osobowych w gabinecie lekarskim – przygotuj się do dużych zmian

pobierz

Elektroniczna dokumentacja medyczna

pobierz

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015

pobierz

Jak przygotować raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej SPZOZ Nowy obowiązek dla kierownika

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 40702 )
Array ( [docId] => 40702 )

Array ( [docId] => 40702 )