Wybory maturalne uczniowie potwierdzają składając deklaracje maturalne. Na złożenie ostatecznych deklaracji maturalnych mają czas do 7 lutego roku szkolnego, w którym przystępują do egzaminu. Szkoła zobowiązana jest informować ich w zakresie wszelkich nowościach dotyczących egzaminów maturalnych.
Wychowawca klasy maturalnej i nauczyciele przedmiotów mają za zadanie informować uczniów o zasadach, procedurach, terminach i wszelkich zmianach dotyczących egzaminów maturalnych.
Uczeń, który zamierza przystąpić do egzaminu maturalnego bezpośrednio po ukończeniu szkoły, składa deklarację maturalną przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego. Absolwent, który ukończył szkołę we wcześniejszych latach - dyrektorowi szkoły, którą ukończył.
Wstępną deklarację maturalną uczeń lub absolwent składa nie później niż do 30 września, a ostateczną deklarację nie później niż do 7 lutego roku szkolnego, w którym zamierza przystąpić do egzaminu maturalnego. Absolwent, który ukończył szkołę we wcześniejszych latach, może nie składać wstępnej deklaracji.
Jeżeli uczeń lub absolwent złożył wyłącznie wstępną deklarację, ale nie
złożył wersji ostatecznej tego dokumentu, w obowiązującym terminie do 7
lutego, wówczas z dniem 8 lutego roku szkolnego, w którym zamierza
przystąpić do egzaminu maturalnego, deklaracja wstępna staje się
ostateczną.
Podstawa prawna:
- rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. z 2007 r. nr 83, poz. 562 ze zm.).
rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. z 2010 r. nr 156, poz. 1046).
Małgorzata Celuch, nauczycielka, wicedyrektor
Zobacz także: