Składany przez dyrektora placówki aneks organizacyjny szkoły powinien zawierać następujące informacje:
Procedura składania aneksów do arkusza organizacyjnego szkoły
Aneksy do arkuszy organizacyjnych są składane do organu prowadzącego, w którym osoba odpowiedzialna za kontrolę arkuszy danej placówki zapoznaje się z zaproponowanymi zmianami i wydaje opinię. Gdy wprowadzona zmiana ingeruje we wcześniej proponowany przez dyrektora i zatwierdzony przez organ prowadzący przydział nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć, to przez złożeniem aneksu do organu prowadzącego konieczne jest ponownie uzyskanie opinii rady pedagogicznej w tej sprawie. Ta zasada obowiązuje przy każdej zmianie przydziału zajęć nauczycielom.
Co musi zawierać aneks
- wprowadzone zmiany,
- przyczyny zmian,
- stan zatwierdzony przed zmianami i proponowany po zmianach (liczba etatów i godzin, osoby je realizujące).
Jeżeli w aneksie pojawia się pracownik, którego nie było w arkuszu, aneks musi zawierać szczegółowe informacje o jego kwalifikacjach, stażu pracy, czy awansie zawodowym.
Często popełniane błędy
Podczas pracy nad aneksem konieczne jest ponowne przeliczenie etatów i godzin dla wszystkich pracowników, z uwzględnieniem zniżek dla kadry kierowniczej. Konsekwencją błędów może być brak funduszy na pełną realizację zaplanowanych działań. Dyrektor szkoły odpowiada za prawidłowe wypełnienie arkusza oraz przygotowanie aneksu i ponosi konsekwencje za znajdujące się w nim błędy.
Jeżeli organ prowadzący zbyt często znajduje błędy w arkuszu organizacyjnym i jego aneksie i musi wielokrotnie zwracać dyrektorowi arkusz lub aneks do poprawy – dyrektor poddaje w ten sposób w wątpliwość swoje kompetencje.
- art. 41 ust. 2 pkt 4 ustawy o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (tekst jedn.: Dz.U. z 2015 r. poz. 2156 ze zm.),
- załączniki do rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. nr 61, poz. 624 ze zm.).
Zobacz także:
