Szkoła musi sprawdzić, czy może wprowadzić e-dziennik

Autor: Małgorzata Celuch
Data: 14-09-2015 r.

Prowadzenie dzienników w formie elektronicznej wymaga sprawdzenia przez dyrektora szkoły kilku istotnych kwestii, w tym m.in. czy szkoła spełnia lub może spełnić warunki techniczne wymagane przy takiej formie. Dyrektor powinien także zasięgnąć opinii organów wewnętrznych placówki w sprawie wprowadzenia e-dzienników.

Na początku e-dziennik jako uzupełnienie papierowej wersji

Przejście na dziennik elektroniczny wymaga pewności, że wszystko działa poprawnie, zarówno w kwestii oprogramowania, jak i umiejętności osób z niego korzystających. Dlatego zalecane jest prowadzenie e-dziennika jako uzupełnienie tradycyjnego, aż do momentu stwierdzenia, że dziennik elektroniczny funkcjonuje prawidłowo. Jeden rok szkolny to zazwyczaj wystarczająco długi czas, aby nabyć taką pewność.

Zasady użytkowania

Prowadzenie dziennika elektronicznego wymaga:

  1. zachowania selektywności dostępu do danych stanowiących dziennik elektroniczny (należy sprawdzić, czy w proponowanym dzienniku elektronicznym każdy użytkownik ma własny unikalny login i hasło, co umożliwia zawężanie lub rozszerzanie dostępu do informacji w zależności od pełnionej funkcji, czyli inny dostęp do danych ma dyrektor, inny nauczyciel, wychowawca, rodzic, uczeń, a jeszcze inny administrator),
  2. zabezpieczenia danych z dziennika przed dostępem osób nieuprawnionych,
  3. zabezpieczenia danych przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą,
  4. rejestrowania historii zmian i ich autorów,
  5. umożliwienia bezpłatnego wglądu rodzicom do dziennika elektronicznego, w zakresie dotyczącym ich dzieci.
Małgorzata Celuch

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »
Array ( [docId] => 37760 )
Array ( [docId] => 37760 )

Array ( [docId] => 37760 )