Zakup polisy można zaliczyć do kosztach podatkowych

Kategoria: CIT
Data: 20-08-2013 r.

Firmy coraz częściej korzystają z ubezpieczeń majątkowych. Dotyczy to zarówno ubezpieczenia budynków jak również wyposażenia siedziby przedsiębiorstwa. Ponieważ wniesienie opłaty za cały rok jednorazowo, wiąże się często z przyznaniem zniżki od zakładu ubezpieczeniowego, firmy zazwyczaj dokonują zapłaty w całości, ale rozliczaną ją w czasie przez RMK.

Kosztem uzyskania przychodów może być każdy koszt, którego poniesienie ma związek z osiąganiem przychodów lub zachowaniem albo zabezpieczeniem ich źródeł, jeżeli nie został wymieniony w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dalej : ustawa o CIT (art. 15 ust. 1 ustawy o CIT). Poniesiony przez jednostkę wydatek na zakup polisy ubezpieczeniowej dotyczącej wyposażenia lokalu ma, związek z zabezpieczeniem lub zachowaniem źródła przychodów.

Celem zakupu polisy jest bowiem zabezpieczenie się przed poniesieniem strat w razie np. utraty lub zniszczenia ubezpieczonego mienia. Jednocześnie koszty tego typu nie zostały wymienione w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, czyli pośród wydatków wyłączonych ustawowo z kosztów uzyskania przychodów.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Najważniejsze zmiany w podatkach 2016 roku

pobierz

Imprezy integracyjne

pobierz

Zmiany w podatkach 2016

pobierz

Sprawdź, jak rozliczać VAT przy okresowym braku sprzedaży

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 30741 )
Array ( [docId] => 30741 )

Array ( [docId] => 30741 )