Koszty loterii dla klientów sklepów pomniejszą przychód

Kategoria: PIT
Data: 20-08-2013 r.

Większe sklepy często w ramach promocji organizują dla swoich klientów loterie. Nagrodami mogą być. m.in. wycieczki, rowery i inne przedmioty. Warto więc sprawdzić czy mogą one stanowić koszty uzyskania, oraz czy osoba, która wygra nagrodę, musi się ewentualnie rozliczyć w urzędzie skarbowym.

Kosztem podatkowym są te wydatki, które zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, chyba że ustawodawca wyraźnie wyłączył z tego zakresu dany rodzaj kosztu. W orzecznictwie ugruntował się pogląd, że w przypadku kosztów pośrednich dla możliwości uznania ich za podatkowe wystarczy taki związek z przychodem, aby dany koszt potencjalnie mógł przyczynić się do powstania lub zwiększenia przychodów.

 

Wartość nagród może wiec stanowić koszt uzyskania przychodów. Loteria jest bowiem organizowana w celu skłonienia klientów do zakupów. Jest to działanie zmierzające do maksymalizacji przychodów. Koszty tych działań są zatem poniesione w celu uzyskania przychodów. Mogą więc stanowić koszty podatkowe.

Nagrody w loteriach promocyjnych są zasadniczo opodatkowane zryczałtowanym 10% podatkiem. Jeśli jednak wartość nagrody nie przekracza 2.280 zł, to wówczas zastosowanie ma zwolnienie z podatku. Nie trzeba wtedy nic zrobić.

Loteria promocyjna to gra hazardowa w rozumieniu polskich przepisów. Na jej urządzenie trzeba uzyskać zezwolenie od dyrektora właściwej izby celnej oraz zapłacić za uzyskanie tego zezwolenia. Urządzenie loterii bez zezwolenia naraża podatnika na odpowiedzialność karną skarbową.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Najważniejsze zmiany w podatkach 2016 roku

pobierz

Imprezy integracyjne

pobierz

Zmiany w podatkach 2016

pobierz

Sprawdź, jak rozliczać VAT przy okresowym braku sprzedaży

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 31054 )
Array ( [docId] => 31054 )