Przepisy dotyczące korekty kosztów znajdują zastosowanie w przypadku zakupu środka trwałego na raty, jednak dopiero wtedy, gdy wartość odpisów amortyzacyjnych zaliczonych do kosztów przekroczy kwotę zapłaconych rat.
Korekta kosztów od 2013 roku
Obowiązujące od tego roku przepisy dotyczące korekty kosztów w razie braku zapłaty należności znajdują zastosowanie również do zakupów w formie ratalnej. Z przepisów nie wynika jednak wprost, w jaki sposób należy dokonywać korekty kosztów w razie płatności ratalnej za środek trwały podlegający amortyzacji.
Właściwy termin korekty kosztów okresla ustawa o PIT
Zgodnie z art. 24d ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku nabycia środka trwałego, jeżeli termin korekty kosztów upływa nie później niż w miesiącu następującym po miesiącu wprowadzenia go do ewidencji, do kosztów podatkowych zalicza się odpisy amortyzacyjne w części, w jakiej cena została uiszczona przed upływem terminu do korekty kosztów.