W ustawie VAT określono niezbędne elementy jakie powinna zawierać informacja podsumowująca, którą należy złożyć do odpowiedniego urzędu skarbowego.
Zgodnie, bowiem z ustawą VAT, informacja podsumowująca powinna zawierać następujące dane:
- Nazwę lub imię i nazwisko podmiotu składającego informację podsumowującą oraz jego numer identyfikacji podatkowej podany w potwierdzeniu dokonanym przez naczelnika urzędu, który zastosował dla transakcji podlegających zgłoszeniu.
- Właściwy i ważny numer identyfikacyjny nadany dla transakcji wewnątrzwspólnotowych przez państwo członkowskie właściwe dla podatnika podatku od wartości dodanej lub osoby prawnej niebędącej takim podatnikiem, nabywających towary lub usługi, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej.
- Właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych nadany przez państwo członkowskie właściwe dla podatnika podatku od wartości dodanej dokonującego dostawy towarów, zawierający dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej - w przypadku wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów od podatników podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej.
- Łączną wartość wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, łączną wartość wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - w tym również łączną wartość dostawy towarów przy stosowaniu procedury uproszczonej, łączną wartość świadczonych usług - w odniesieniu do poszczególnych kontrahentów.