Wśród przykładowych kosztów reprezentacji wymienia się:
- koszty poczęstunku gości podmiotu gospodarczego, uczestników konferencji, przyjęć i posiedzeń,
- koszty poczęstunków z okazji świąt branżowych, państwowych, wręczania nagród i odznaczeń;
- koszty imprez artystycznych organizowanych z okazji uroczystości, zakupy kwiatów do dekoracji pomieszczeń oraz przeznaczonych do wręczania określonym osobom
Wydatki podczas spotkań z kontrahentami
Koszty ponoszonych w trakcie spotkań z kontrahentami w restauracjach, według organów podatkowych mają charakter typowo reprezentacyjny. Tego typu wydatki zdaniem organów:
- wiążą się z kreowaniem i utrwalaniem pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy,
- służą stworzeniu warunków ułatwiających zawarcie korzystnej umowy
w związku z tym nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (np. interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 9 lutego 2011 r. nr ITPB1/415-1078/1/RR).
Reprezentacja to przede wszystkim każde działanie skierowane do istniejących lub potencjalnych kontrahentów podatnika lub osoby trzeciej w celu:
- stworzenia oczekiwanego wizerunku podatnika,
- ułatwienia zawarcia umowy lub stworzenia korzystnych warunków jej zawarcia.
- wykreowania swojego pozytywnego wizerunku,
- uwypuklenia swojej zasobności, profesjonalizmu.
Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 29 marca 2011 r. nr IPPB1/415-42/11-3/EC).