Często rejestrując się na stronie internetowej, konsument nie zdaje sobie do końca sprawy, że usługa ta jest płatna. Nie wynika to z faktu braku stosownej informacji na stronie, lecz z niezapoznania się z regulaminem świadczenia usług. Masz możliwość zrezygnowania z usługi w ciągu 10 dni, lecz pamiętaj, aby prawidłowo poinformować o tym usługodawcę.
Możliwość rezygnacji z usługi
Konsument może odstąpić bez podania przyczyny od umowy zawartej na odległość w terminie 10 dni. Termin ten liczy się od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług, czyli np. od dnia rejestracji na portalu internetowym.
Termin ten ulegnie przedłużeniu do 3 miesięcy, gdy przedsiębiorca nie podał wszystkich informacji, do których jest zobowiązany m.in. o cenie, sposobie jej zapłaty, prawie odstąpienia od umowy czy możliwości jej wypowiedzenia.
Zgłoszenie rezygnacji
W regulaminie stron internetowych nie mogą znajdować się zapisy, które bezprawnie ograniczają możliwość rezygnacji z usługi, lecz powinien znaleźć się zapis o możliwości oraz sposobie odstąpienia od umowy. Zazwyczaj wskazany jest adres e-mail lub numer telefonu, pod którym należy zgłosić informację o rezygnacji z usług.
Zanim przekażesz swoje oświadczenie o odstąpieniu od umowy, sprawdź zapisy regulaminu i prześlij swoje oświadczenie np. na wskazany adres e-mail. Zaoszczędzisz sobie w ten sposób sporu, czy Twoje oświadczenie skutecznie zostało złożone.