Organizator ma również obowiązek wskazania kwoty zaliczki oraz terminu jej zapłaty. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż jeśli kwota ta jest większa niż 10% całkowitej ceny, organizator ma obowiązek wpłacającemu należność za imprezę turystyczną lub zaliczkę przekazać pisemne potwierdzenie posiadania gwarancji, lub pisemne potwierdzenie zawarcia umowy ubezpieczenia, wraz ze wskazaniem sposobu ubiegania się o wypłatę środków z umowy ubezpieczenia.
Informacje te mogą okazać się bardzo przydatne w razie ewentualnych kłopotów finansowych organizatora w trakcie pobytu turysty za granicą. Ponadto broszura lub folder reklamowy powinny zawierać ogólne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych oraz o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w imprezie turystycznej.
Umowa o świadczenie usług turystycznych musi być zawarta w formie pisemnej i powinna zawierać wszystkie elementy wskazane w broszurze lub folderze reklamowym, nazwę organizatora turystyki, numer jego wpisu do rejestru oraz numer identyfikacji podatkowej, a także imię i nazwisko oraz funkcję osoby, która w jego imieniu umowę podpisała. Umowa powinna wskazywać również sposób zgłaszania reklamacji związanych z wykonywaniem usług przez organizatora turystyki lub osobę z nim współpracującą, wraz z podaniem terminu zgłaszania takich reklamacji.