Warunki zwrotu towarów zakupionych przez Internet

Autor: Trochimiuk Bartłomiej
Data: 09-04-2012 r.

Co się trzeba zrobić jeśli towar zamówiony przez Internet, choć jest zgody z umową, po prostu nie pasuje? Masz 10 dni na dokonanie zwrotu. Zapisy regulaminów sklepów internetowych nie mogą wyłączyć tego prawa ani stawiać dodatkowych wymagań np. poprzez wskazanie przyczyny zwrotu.

Szczególna ochrona konsumentów

W przypadku zakupu towarów w sklepie internetowym konsument może skorzystać ze szczególnych uprawnień przewidzianych w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

Zwrot towaru bez podania przyczyny

Konsument może odstąpić bez podania przyczyny od umowy zawartej na odległość w terminie 10 dni. Termin ten liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usług – od dnia jej zawarcia.

Brak informacji o możliwości zwrotu

Może jednak wystąpić sytuacja, w której powyższy termin ulegnie przedłużeniu do trzech miesięcy. Będzie to miało miejsce, gdy sklep internetowy nie poinformuje konsumenta m.in. o szczegółowych danych sprzedającego, istotnych właściwościach towaru, cenie i warunkach reklamacji, prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni.

 

Odmienne postanowienia regulaminów

Warto przy tym podkreślić, że wszelkie odmienne postanowienia w tym zakresie, które zostały uregulowane w regulaminach sprzedaży poszczególnych sklepów internetowych, nie wywołują skutków względem konsumentów.

Trochimiuk Bartłomiej

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 29404 )
Array ( [docId] => 29404 )

Array ( [docId] => 29404 )